Destia valittu Helsinki-Vantaan lentokentän asematason laajennusurakan toteuttajaksi

Destia Group Oyj

Pörssitiedote 3.7.2015, 15.30 (CET +1)

Destia valittu Helsinki-Vantaan lentoaseman asematason laajennusurakan toteuttajaksi

Finavia Oyj on valinnut Destian Helsinki-Vantaan lentoaseman asematason laajentamisurakan toteuttajaksi.

Hanke toteutetaan allianssimallilla, jossa tilaaja, suunnittelijat ja urakoitsijat toimivat yhteistyössä hankkeen toteuttamisessa. Hankkeen kustannusarvio on noin 100 miljoonaa euroa.

Finavia Oyj:n tekemä hankintapäätös on lainvoimainen 14.7.2015 valitusajan päätyttyä. Urakka toteutetaan vuosien 2015–2020 aikana.

Lisätietoja: Jukka-Pekka Saikkonen, projektipäällikkö, p. 040 559 3775, jukka-pekka.saikkonen(a)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.