Destia voitti kunnossapitoalue 8:n (Ylä-Savo) urakkakilpailutuksen

Liikennevirasto ja Destia Rail Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jossa Itä-Suomen rataverkon kunnossapitoalue 8:n hoito jatkuu Destialla. Sopimus allekirjoitettiin 10.4.2015.

Kunnossapitoalue 8:n rataverkon kunnossapitourakka kattaa noin 535 raidekilometriä. Rataverkon keskeisimmät osuudet ovat Pieksämäki–Kuopio–Iisalmi ja Varkaus–Joensuu.

Urakka alkaa 1.11.2015 ja päättyy 30.10.2020. Hankkeen kokonaiskustannusarvo on noin 30 miljoonaa euroa.

– Destia jatkaa urakoitsijana Itä-Suomen kunnossapitoalue 8:n urakassa (Ylä-Savo). Voitto tukee vahvaa markkina-asemaamme radan kunnossapidossa, kertoo toimitusjohtaja Jorma Paananen.

Destia vastaa myös rataverkon kunnossapitoalueista 4 (Rauma-Pieksämäki), 5 (Haapamäen tähti), 10 (Keski-Suomi) ja 1.5.2015 alkavista 11 (Kainuu) sekä 12 (Lappi).

Lisätietoa: Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Jorma Paananen, p. +358400347373

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.

Lainaukset

Destia jatkaa urakoitsijana Itä-Suomen kunnossapitoalue 8:n urakassa (Ylä-Savo). Voitto tukee vahvaa markkina-asemaamme radan kunnossapidossa.
Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Jorma Paananen