Destia voitti kuusi maanteiden kunnossapidon alueurakkaa

Maanteiden kunnossapitourakoiden kilpailutus käytiin tänä keväänä 11 alueurakasta. Destia voitti Liikenneviraston kilpailutuksessa kaikkiaan kuusi alueurakkaa: Sodankylän, Lapuan, Puolangan, Kemijärvi–Posion, Parkanon ja Porvoon. Kaikki urakat ovat viisivuotisia ja alkavat lokakuussa.

Alueurakoissa urakoitsija vastaa alueen talvikunnossapidosta, sorateiden pinnan hoidosta, viher- ja puhtaanapitotöistä, erilaisten varusteiden ja laitteiden kuten liikennemerkkien kunnossapidosta sekä päällysteiden paikkauksista. ELY-keskukset vastaavat hoitotöiden valvonnasta.

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.