Destialle lisätyötilaus Äänekosken biotehtaan urakassa

Destian on allekirjoittanut sopimuksen Metsä Fibre Oy:n kanssa Äänekosken biotehtaan lisätöistä. Destian alkukesästä voittamat louhinta- ja ruoppausurakat saavat jatkoa lisätyötilauksesta, joka käsittää uuden jätevesien käsittelyn vaatiman alueen laajentamisen vesistöön tehtävälle täytölle. Hanke sisältää ruoppausta noin 20 000 m3ktr ja louhetäyttöä noin 80 000 m3ktr.

Urakassa tehdään parhaillaan rannan ruoppaus-, täyttö- ja syvätiivistystöitä, jotka jatkuvat vuoden loppuun saakka. Vuoden alussa alkaa lisätilauksen alueiden rakentaminen, jotka valmistuvat helmikuun 2016 loppuun mennessä. Louhinnat biotehtaan uuden ratalinjan edessä valmistuvat lähiviikkoina.

Lisätietoa: työpäällikkö Harri Korhonen, p. 0400 943 596, harri.korhonen(a)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.