Destian ratatöiden päällysrakenneurakka Länsimetrossa valmistumassa

Länsimetroon toteutettavan päällysrakenneurakan päätyövaiheet ovat valmistumassa. Vuonna 2014 alkaneessa urakassa Destia on rakentanut Länsimetron päällysrakenteet noin 14 kilometriä pitkään kaksoistunneliin, Ruoholahdesta Matinkylään.

Urakkaan sisältyy muun muassa runkomelueristeen, raidesepelin, kiskojen, vaihteiden, raideristeysten ja kaapelireittien asennukset sekä 12 yhdystunnelin betonirakenteiden toteutus.

Ratatöiden lisäksi Destia rakentaa Länsimetron liityntäyhteyksiä välille Espoonlahti–Matinkylä sekä tunneliosuutta välille Matinkylä–Kivenlahti. Destia on myös toteuttanut vuonna 2014 valmistuneen tunneliosuuden rakennusurakan välille Keilaniemi–Lauttasaari.

Ratarakentaminen ja -kunnossapito on yksi Destian strategisista kasvukärjistä, jota yhtiö on viime vuosien aikana onnistuneesti vahvistanut uusien monipuolisten urakoiden kautta.

Lisätietoa: Destian projektijohtaja Mikko Mäkelä, p. 040 5193812, mikko.makela(at)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.