Destian urakoima Laitaatsalmen eteläinen silta avataan liikenteelle ensi viikolla

Destian urakoimassa Valtatie 14 Laitaatsalmen kohta -hankkeessa saavutetaan tärkeä välitavoite, kun Laitaatsalmen eteläinen silta otetaan ajoneuvoliikenteen käyttöön 12.12.2017. Eteläinen silta palvelee aluksi sekä idän että lännen suuntaan kulkevaa liikennettä. Pohjoinen silta valmistuu ensi syksynä, jolloin eteläinen silta jää ainoastaan idän suuntaan kulkevan liikenteen käyttöön.

– Syksy on ollut olosuhteiden osalta aika haastava ja siksikin tämä ensimmäisen sillan avaaminen käyttäjille tuntuu erityisen hyvältä. Työthän eivät tämän sillan käyttöönoton myötä lopu vaan jatkuvat koko ajan pohjoisen sillan rakentamisen parissa, ja onhan siellä jotain pientä vielä luvassa eteläisen sillankin kanssa. Onneksi meillä on huippuporukka kasassa töitä paiskimassa, kiitos vain kovasti tiimille kaikesta tähän mennessä saavutetusta, on ollut ilo olla mukana tässä hankkeessa, kommentoi työmaapäällikkö Aki Loikkanen.

Eteläisen sillan kannella tehdään vielä sillan liikenteelle oton jälkeen sillan varusteluun liittyviä töitä ajoradan ulkopuolella. Nopeusrajoituksena työmaa-alueella säilyy 40 km/h.

Kevyt liikenne kulkee nykyisiä reittejä ensi kevääseen saakka, jolloin myös kevyt liikenne siirretään eteläiselle sillalle. Tällöin myös kevyeen liikenteen hissit ovat käytössä molemmin puolin siltaa.

Urakan työt jatkuvat pohjoisen sillan rakentamisella. Silta valmistuu vuoden 2018 loppuun mennessä.

Lisätietoja: Aki Loikkanen, työmaapäällikkö, p. 0400 246 944, aki.loikkanen(at)destia.fi

Lainaukset

Työmaapäällikkö Aki Loikkanen