Destian urakoimalle Reposaaren sillalle kunniamaininta Vuoden Silta 2015 -kilpailussa

Destian urakoima Reposaaren silta Porissa sai kunniamaininnan Vuoden Silta 2015 -kilpailussa. Kilpailun tuomaristo totesi Reposaaren läppäsillan uusimisen edustavan korkeatasoista insinööriosaamista. Korjaustyön huolellinen suunnittelu ja toteutus mahdollistivat vaikean kohteen nopean ja onnistuneen korjauksen ja liikennehaitan lyhentämisen murto-osaan normaalitoteutuksesta.

Silta uusittiin päällysrakenteensa ja koneistonsa osalta vanhan teräsrakenteen pitkäaikaiskestävyyden ja kantavuuden tultua vastaan. Jännemitaltaan 21,5 metriä pitkä uusittu läppäsilta on kansirakenteeltaan ortotrooppinen ja sen päällyste on kumibitumivaluasfalttia. Silta on kiinteäakselinen, osittain vastapainotettu ja hydraulitoiminen.

Sillan korjaussuunnittelusta vastasi Insinööritoimisto Pontek ja pääurakoinnista Destia.

Vuoden Silta 2015 -kilpailu on Suomen Rakennusinsinöörien Liiton (RIL) järjestämä vuosittainen kilpailu. Kilpailussa korostettiin tänä vuonna "oivaltavuutta insinöörinäkökulmasta".

Lisätietoa: työpäällikkö Eetu Väisänen p. 0403510790

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli  yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.