DESTIAN YRITYSKAUPPA ITS-VAHVISTUKSEN KANSSA TOTEUTUNUT

Destia Group Oyj
1.4.2016, 9:00 (CET +1)

Destian yrityskauppa ITS-Vahvistuksen kanssa toteutunut

Destia julkisti 22.3.2016 allekirjoittaneensa sopimuksen yrityskaupasta, jossa Destia Oy ostaa enemmistöosuuden ITS-Vahvistus Oy:stä. ITS-Vahvistuksen toimiva johto myi yhtiöstä 51 prosenttia Destialle. Vähemmistöosuuden, 49 prosenttia, omistus säilyy yhtiön toimivalla johdolla.

Yrityskaupan toteutumiselle asetetut ehdot ovat täyttyneet suunnitellussa aikataulussa ja yrityskauppa toteutui 1.4.2016. Kaupan toteuduttua yhtiön nimi, ITS-Vahvistus Oy, muuttuu Destia Engineering Oy:ksi.

DESTIA GROUP OYJ

Lisätietoja:
Destia Group Oyj, toimitusjohtaja Hannu Leinonen, p. 020 444 4000
Destia Engineering Oy, toimitusjohtaja Arto Niemeläinen, p. 020 155 0651

Jakelu:
www.destia.fi

Destia:
Destia on infra- ja rakennusalan palveluyhtiö, joka rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2015 yhtiön liikevaihto oli yli 460 miljoonaa euroa. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta 1 500 destialaisen voimin ympäri Suomen.

ITS-Vahvistus:
ITS-Vahvistus on pohjanvahvistustöihin ja kalliorakentamiseen keskittynyt Suomessa ja lähialueilla toimiva yritys. ITS-Vahvistus suorittaa kaikki pohjarakentamisen ja maanalaisen rakentamisen erikoistyöt. Yrityksen tyypillisimpiä tuotteita ja työmenetelmiä ovat paalutus-, ponttaus-, tukiseinä-, ankkurointi-, ruiskubetonointi-, suihkuinjektointi- ja matalapaineinjektointi sekä maanalainen louhinta ja lujitus.

ITS-Vahvistus on perustettu vuonna 1993, ja tänään se työllistää noin 35 henkilöä ja sen liikevaihto on n. 7,6 miljoonaa euroa. ITS-Vahvistus on kasvanut ja monipuolistunut tasaisesti nousten vuoteen 2015 tultaessa yhdeksi alan johtavista pkt -yrityksistä.