Hovioikeus antoi tuomion ylijäämämateriaalin myynnistä

Destia jätti tutkintapyynnön viranomaisille marraskuussa 2012 ylijäämä- ja purkumateriaalin myymisestä omaksi eduksi Destian ratatyömaalla. Destia purki kahden henkilön työsuhteen perusteena vakava väärinkäytös työsuhteessa.

Helsingin käräjäoikeuden elokuussa 2014 antamassa päätöksessä kolme henkilöä tuomittiin asiassa ehdolliseen vankeuteen ja yksi henkilö päiväsakkoihin. Destialta ja Liikennevirastolta kavallettu omaisuus (yhteensä 163 500,85 euroa) tuomittiin korvattavaksi vaaditun mukaisesti.

Kaksi tuomittua valitti käräjäoikeuden tuomiosta hovioikeuteen. Helsingin hovioikeuden tänään antamassa päätöksessä käräjäoikeuden tuomio pidettiin ennallaan.

Kukaan tuomituista ei enää työskentele Destian palveluksessa.

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.