Käräjäoikeus antoi päätöksen Destian ja Länsimetron välisessä riita-asiassa

Espoon käräjäoikeus antoi päätöksen tänään 22.9.2017 Destia Oy:n ja Länsimetro Oy:n välisessä riita-asiassa, joka koski ratalinjan Keilaniemi–Lauttasaari rakennusurakkaa. Oikeudenkäynnin yhteydessä sekä Destia että Länsimetro ovat esittäneet vaatimuksia toisilleen.

Käräjäoikeus tuomitsi Länsimetron maksamaan Destialle yhteensä 2.438.075,97 euroa korkoineen. Destia puolestaan velvoitettiin palauttamaan Länsimetrolle 2.575.256,80 euroa korkoineen ja myönnetyn sakkovaatimuksen perusteella 1.500 euroa. Lisäksi Destia velvoitettiin korvaamaan Länsimetron oikeudenkäynti- ja selvittelykuluja.

Destia harkitsee mahdollisia jatkotoimia.

Lisätietoa: Destian lakiasiainjohtaja Aki Markkola, p. 0400 685 669