Lapset tutustuivat Destian työmaahan Helsingissä

Destian urakoima Suvilahti–Viikinmäki kaapelireitin työmaa sai tiistaina 3. kesäkuuta pieniä vieraita viereisestä päiväkodista.

– Lapset ovat olleet kiinnostuneita työmaasta ja erityisesti työmaan koneista, joten päätimme näyttää heille niitä, kertoo järjestelyistä vastannut Destian työmaapäällikkö Marko Luoma-Kyyny.

Lapset kuulivat aamun aikana muun muassa, miten kaivinkone toimii ja pääsivät itse käymään kyydissä. Lapsia oli paikalla noin kolmisenkymmentä. Tapahtuman turvalliset järjestelyt ja mielenkiintoiset työkoneet saivat kiitosta ja tuottivat iloisia ilmeitä.

Helen Sähköverkko Oy: tilaama Suvilahden ja Viikinmäen 110 kV kilovoltin kytkinasemien välille rakennettava uusi kaksoiskaapeliyhteys on yksi Helen Sähköverkkojen merkittävimmistä maanrakennuskohteista pääkaupunkiseudulla tänä vuonna. Destian urakoimalla osuudella rakennetaan kaksoiskaapelireittiä yli 2 000 metriä. Toukokuussa käynnistynyt kaapelireitin rakentaminen valmistuu toukokuussa 2015.

Lisätietoa:
työmaapäällikkö Marko Luoma-Kyyny, p. 040 167 8415

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.