Riippa–Eskola-kaksoisraideurakassa rautatiesillan valu käynnissä

Destian urakoimassa Riippa–Eskola-kaksoisraidehankkeessa työt ovat edenneet leudon talven vuoksi suunniteltua aikataulua ripeämmin. Kaksoisraideurakassa alkaa tänään torstaina Lestijoen ylittävän rautatiesillan valu Kannuksessa. Kaksi vuorokautta tauotta jatkuvaan rautatiesillan valuun on varattu betonia 1 300 kuutiota. Huhtikuussa rakennustyöt jatkuvat maansiirtotöillä.

Juhannuksen tienoilla otetaan uutta rataa käyttöön Riipan alueella niin sanotulla Riipan oikaisulla noin 700 metrin pituudelta. Kannuksen keskustassa junat kulkevat uutta rataa pitkin elokuussa. Syyskuussa uutta rataa otetaan käyttöön noin 10 kilometriä Riipasta Kannuksen keskustaan päin.

Riippa–Eskola-kaksoisraide valmistuu marraskuussa 2016.

Lisätietoa: Projektijohtaja Risto Lippo, risto.lippo(a)destia.fi, p. 040 583 6128

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Haluatko tietää, miten luomme toimivampaa maailmaa pala palalta? Lue lisää: www.destia.fi