Ruskontietä rakennetaan Tampereelle

Destia urakoi Ruskontien rakentamista Tampereella. Ruskon kaupunginosan pienteollisuusalueen eteläpuolella sijaitsevaa Ruskontietä (mt309) jatketaan idän suuntaan. Asfalttipäällysteiseksi suunnitellun uuden tien pituus on noin kilometri. Urakka sisältää myös kevyen liikenteen väylän ja kehäsillan rakentamisen.

Työt käynnistyvät kesäkuussa. Tielinjalla tehdään urakan aikana louhintaa noin 70 000m3 ja massanvaihtoa yhteensä noin 50 000 m3. Kallionlouhintatyöt valmistuvat pääosin vuoden 2014 aikana.

Työn päätilaaja on Tampereen kaupunki. Tilaajina ovat myös Tampereen Vesi ja Tampereen Kaukolämpö Oy. Urakka valmistuu lokakuussa 2015.

Ruskontien suunnittelutyö on tehty Destian toimesta. Tampereen kaupungin teettämä tiesuunnitelma valmistui toukokuussa 2013 ja rakennussuunnitelma tammikuussa 2014. Väylien rakennekerroksista laadittiin tietomallit.

Lisätietoa:
työpäällikkö Pekka Nissinen, p. 040 559 9823

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.