Tiedot tietöistä ja liikenteen häiriöistä ajomatkoille kätevästi kännykällä

Tiedot tietöistä ja liikenteen häiriöistä ajomatkoille kätevästi kännykällä Tieliikelaitos laajentaa liikenteen tietopalveluitaan päätiet kattavalla langattomalla tietyö- ja häiriöpalvelulla. Palvelusta saa helposti kännykkään tietyötiedot kahden kaupungin väliselle tielle. Lisäksi palvelu ilmoittaa, jos kysytyllä tiellä on jokin liikennettä haittaava häiriö kuten onnettomuus. Tietyö ja häiriötiedot perustuvat Tiehallinnon tietoihin. Tietyö- ja häiriötiedon voi tilata tekstiviestinä lähettämällä numeroon 16161 viestin TIE välilyönti, lähtöpaikkakunnan nimi välilyönti, määränpääpaikkakunnan nimi: esimerkiksi TIE HELSINKI TAMPERE. Hetken kuluttua saapuva paluuviesti sisältää tiedot tietöistä, tieosuudella mahdollisesti voimassaolevat häiriöt , tienumerot sekä paikkakuntien välisen etäisyyden. Palvelu toimii tekstiviestipalveluna Soneran, Radiolinjan, DNA:n sekä Telian liittymistä. Yhden ennusteen hinta on 0,84 euroa. Tiepalvelun lähtö- ja määränpääpaikkakunniksi käyvät kaikki keskisuuret ja sitä suuremmat kaupungit. Lisätietoja uudesta palvelusta saa osoitteesta: www.liikkujat.com Tieliikelaitoksen verkkosivut: www.tieliikelaitos.fi Tieliikelaitos: Projektipäällikkö Sampo Hietanen puhelin 020 444 2578, 040 565 7688, sampo.hietanen@tieliikelaitos.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00590/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/24/20030724BIT00590/wkr0002.pdf