DHL Express ja R-kioski yhteistyöhön

Pikakuljettaja DHL Express ja R-kioski ovat aloittaneet yhteistyön, joka laajentaa kansainvälisten pikakuljetusten toimitusvaihtoehtoja merkittävästi. Noin 300 R-kioskia ympäri Suomen toimii jatkossa DHL Expressin palvelupisteinä.

Ensimmäisessä vaiheessa R-kioskeista voi noutaa lähetyksiä. DHL ilmoittaa saapuvasta lähetyksestä tekstiviestitse vastaanottajalle, joka voi ohjata pakettinsa johonkin DHL-palvelupisteinä toimivista R-kioskeista. Syksyllä myös lähettäminen tulee mahdolliseksi, ja R-kioskeihin voi käydä viemässä valmiiksi maksettuja ja valmisteltuja lähetyksiä.

”Tavoitteenamme on, että asiointi kanssamme on mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Yhteistyö R-kioskin kanssa laajentaa ja monipuolistaa palveluvaihtoehtojamme erityisesti yksityisasiakkaille, joiden määrä asiakaskunnassamme kasvaa jatkuvasti”, kertoo DHL Express Suomen toimitusjohtaja Peter Ervasalo.

“Haluamme tarjota asiakkaillemme maan kattavimman ja monipuolisimman valikoiman palveluita. Kansainvälinen verkkokauppa kasvaa ja paketteja liikkuu R-kioskin kautta kasvavassa määrin. DHL:n paketit voi jatkossa noutaa R-kioskin laajasta kioskiverkostosta joustavasti silloin kuin se asiakkaalle parhaiten sopii”, sanoo R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen.

DHL Express on laajentanut toimitusvaihtoehtojaan Suomessa voimakkaasti viime vuosina, ja yhteistyö R-kioskin kanssa parantaa niiden valtakunnallista kattavuutta entisestään. Asiakas voi nyt valita paketin kotiinkuljetuksen sijasta toimituksen esimerkiksi johonkin 35:stä DHL-pakettiautomaatista tai 430:sta palvelupisteestä.

Peter Ervasalo, toimitusjohtaja, DHL Express (Finland) Oy
puh.  040 841 6120 / sähköposti peter.ervasalo@dhl.com

Sanna Toijonen, kategoriapäällikkö, R-kioski Oy
puh. 0400 162 200 / sähköposti sanna.toijonen@r-kioski.fi

DHL on maailmanlaajuisesti logistiikka-alan johtava brändi. Eri liiketoimintayksiköistä koostuva DHL-perhe tarjoaa alan kattavimman valikoiman logistiikkapalveluita – kotimaiset ja kansainväliset pakettikuljetukset, verkkokaupan logistiikkaratkaisut, kansainväliset pikakuljetukset, maantie-, lento- ja merirahtikuljetukset sekä toimialakohtaiset toimitusketjuratkaisut. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 360.000 työntekijää. DHL:n palvelut tarjoavat luotettavat ja turvalliset yhteydet  yritysten ja kuluttajien välille ja mahdollistavat globaalin kaupankäynnin tavaravirrat.  Vahva asema nopeasti kasvavilla markkina-alueilla, räätälöidyt toimialakohtaiset ratkaisut mm. teknologia-, auto-, ja energiateollisuudelle, lääketieteen ja terveydenhuollon toimijoille ja vähittäiskaupalle sekä vahva sitoutuminen yritysvastuuseen  tekevät DHL:stä maailman johtavan logistiikkayrityksen.

DHL on osa Deutsche Post DHL Group -konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli yli 60 miljardia euroa.

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 560 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.