DHL:n polkupyöräkuriiri aloittaa kuljetukset Turussa

Pikakuljettaja DHL Express aloittaa pakettien noudon ja jakelun polkupyöräkuriirilla Turun keskustassa.

”Viime kesänä Helsingissä aloitetusta kokeilusta saatiin hyviä kokemuksia, ja sen ansiosta toiminta laajenee tänä vuonna”, kertoo DHL Express Suomen toimitusjohtaja Peter Ervasalo. ”Turun ydinkeskustaan on mahdollista rakentaa tehokas reitti pyöräkuriirille. Sopivan kokoisia lähetyksiä riittää noudettavaksi ja jaeltavaksi.”

Pyöräkuriirien reitit ovat tyypillisesti noin 10-20 kilometrin pituisia ja kyydissä on lähinnä asiakirjoja ja pienikokoisia, alle 5 kilon painoisia paketteja. Kuriirilla on käytössään sähköavusteinen tavarapyörä, jonka lukittavan tavaratilan tilavuus on 140 litraa.

”Nouto- ja jakelutoimintojen päästöjen vähentäminen on osa yrityksemme ympäristötavoitteita. Jakeluautojen liikkumista kaupunkikeskustoissa pyritään myös rajoittamaan, joten haluamme ottaa käyttöön vaihtoehtoja sujuvien toimitusten varmistamiseksi”, sanoo DHL Expressin toimitusjohtaja Peter Ervasalo.

DHL Express on laajentanut toimitusvaihtoehtojaan Suomessa viime vuosina. Asiakas voi valita pakettinsa kotiinkuljetuksen sijasta toimituksen esimerkiksi johonkin DHL:n 35 pakettiautomaatista tai 169 palvelupisteestä. Verkosto on laajentunut uusille paikkakunnille viime vuoden aikana, ja lisää pisteitä on tulossa vielä ennen kesää.

Peter Ervasalo, toimitusjohtaja, DHL Express (Finland) Oy

puh. 040 841 6120, sähköposti peter.ervasalo@dhl.com

DHL on maailmanlaajuisesti logistiikka-alan johtava brändi. Eri liiketoimintayksiköistä koostuva DHL-perhe tarjoaa alan kattavimman valikoiman logistiikkapalveluita – kotimaiset ja kansainväliset pakettikuljetukset, verkkokaupan logistiikkaratkaisut, kansainväliset pikakuljetukset, maantie-, lento- ja merirahtikuljetukset sekä toimialakohtaiset toimitusketjuratkaisut. DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu yli 220 maata ja aluetta sekä noin 360.000 työntekijää. DHL:n palvelut tarjoavat luotettavat ja turvalliset yhteydet  yritysten ja kuluttajien välille ja mahdollistavat globaalin kaupankäynnin tavaravirrat.  Vahva asema nopeasti kasvavilla markkina-alueilla, räätälöidyt toimialakohtaiset ratkaisut mm. teknologia-, auto-, ja energiateollisuudelle, lääketieteen ja terveydenhuollon toimijoille ja vähittäiskaupalle sekä vahva sitoutuminen yritysvastuuseen  tekevät DHL:stä maailman johtavan logistiikkayrityksen.

DHL on osa Deutsche Post DHL Group -konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli yli 60 miljardia euroa.