Digia erottuu kehittyvillä Windows Phone -markkinoilla käyttäjäkokemuksen suunnittelunsa ja toimituskykynsä ansiosta

Digia osallistuu Helsingissä tänään järjestettävään Windows Phone Developer Day -tapahtumaan ja hurmaa vieraansa esittelemällä käyttäjäkokemukseen ja sovelluskehitykseen liittyviä palveluitaan. Maailmanlaajuisesti toimiva Digia tarjoaa palveluitaan mobiilisovellusten tuotekehityksen koko elinkaareen: käyttäjätutkimuksesta ja konseptisuunnittelusta aina toteutukseen ja ylläpitoon asti. Toimialalla ansioitunut Digia hyödyntää liiketoiminnassaan yli 16 vuoden kokemusta. Digia palvelee asiakkaitaan monella eri teknologia-alustalla ja on tuonut palvelunsa myös Windows Phone -kehittäjäyhteisön saataville.

Kansainvälisesti toimiva Digia on valmis toimittamaan käyttäjäkokemuspalveluita (UX, User eXperience services) Windows Phone -alustalle. Laajan kokemuksensa ansiosta Digialla on toimialan paras kokemus asiakkaiden palvelemisesta monilla eri mobiilialustoilla ja kehitystyökaluilla.

”Windows Phone -alusta erottuu muista yksilöllisen käyttöliittymätyylinsä ansiosta”, sanoo Digian sopimustuotekehityspalveluista vastaava johtaja Jari-Pekka Heikkilä. ”Näemme tämän mahdollisuutena suunnitella älypuhelimiin sovelluskokemuksia, jotka korostavat helppokäyttöisyyttä, nopeutta ja visuaalista viehätysvoimaa. Digialla on pitkä historia sekä mobiilitoimialalta, että Microsoft-teknologioiden parista. Haluamme tarjota alan parhaimpiin lukeutuvia palveluja kaikille, jotka haluavat käyttää tätä uutta alustaa.”

Menestyksen avain: Käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Digia on kansainvälinen toimija käyttäjäkokemuksen suunnittelussa ja tietää, ettei loistavia sovelluksia synny vahingossa. Ymmärtämällä sekä käyttäjän, että liiketoiminnan tarpeet - unohtamatta teknologian mahdollisuuksia ja rajoituksia - Digia luo sovelluksia jotka ovat käyttökelpoisia, visuaalisesti houkuttelevia sekä helppoja oppia ja käyttää.

Windows Phone -älypuhelinalustan erottaa selkeimmin muista sen uuden käyttöliittymän kautta. Windows Phone hyödyntää käyttöliittymässään muun muassa eläviä, muokattavia kuvakkeita (Live Tiles).

“Windows Phone on uusi, erilainen puhelin, joka tarjoaa ainutlaatuisen käyttäjäkokemuksen”, sanoo Vesa-Matti Paananen, Windows Phone -liiketoimintajohtaja Suomen Microsoftilta. “Jotta kolmansien osapuolien valmistamat sovellukset toimisivat samoin kuin puhelimen käyttöliittymä, tulee ne suunnitella siten, että ne ovat käytettävyydeltään samalla tasolla puhelimen oman ohjelmiston kanssa. Olemme iloisia, että joukossamme on Digian kaltaisia käyttäjäkokemuksen huippuosaajia.”

Käyttäjäkokemuksen ja toteutuksen ympärillä Digia tarjoaa kattavan listan palveluita niille laitevalmistajille, operaattoreille ja yrityksille, jotka haluavat ottaa kaiken irti uudesta Windows Phone -alustasta. Digia tähtää käyttäjäkokemuksen suunnittelussa siihen, että asiakas saa sen avulla kilpailuetua markkinoilla. Samalla huolehditaan siitä, että käyttäjän huulille nousee hymy kun lopputulos on yksinkertainen, miellyttävä ja visuaalisesti vaikuttava.

Windows Phone Developer Dayn aikana Digia ylläpitää ilmaista ”UX-klinikkaa”, jonne kehittäjät voivat tuoda sovelluksia käytettävyystestaukseen. Päivän aikana Digia esittelee myös monia itse tekemiään Windows Phone -alustalla toimivia ratkaisuja. Yksi näistä on Jambler, tyylikäs musiikkisoitin, jolla voi soittaa ilmaiseksi musiikkia Jamendo-musiikkipalvelusta. Jambler on ladattavissa ilmaiseksi Windows Phone Marketplace -sovelluskaupasta.

Microsoft-teknologiana Windows Phone yhdistyy saumattomasti muihin Microsoftin teknologioihin, esimerkiksi tuottavuus-, ERP- ja BI -ratkaisuissa. Digia on sertifioitu Microsoft Gold Partner ja sillä on kokonaisvaltaisena ratkaisutalona täydellinen tarjoama Microsoft-teknologioiden ympärillä.

Lisätiedot:

Mika Myllymäki
Key Account Manager, Digia
mika.myllymaki@digia.com

Digia Oyj lyhyesti
Digiaa ohjaa tavoite onnistumisesta. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen onnistumisia toimintaa tehostavien, asiakaskokemusta parantavien ja myyntiä lisäävien oivaltavien ratkaisujen avulla. Digia on asiakkaidensa mukana tekemässä heistä edelläkävijöitä. Yli 1500 huippuosaajan voimin yhtiö luo asiakkailleen mahdollisuuden hyödyntää markkinamuutokset tehden yhteisestä tulevaisuudesta menestyksekkään. Digia on tunnettu kyvystään omaksua nopeasti uusia teknologioita asiakkaiden hyödyksi.

Digian tarjoaman kärkiä ovat yritysjärjestelmät sekä mobiili- ja käyttäjäkokemuspalvelut ja -ratkaisut. Yhtiön asiakkaita ovat yritykset ja yhteisöt eri toimialoilla, joista keskeisiä ovat julkishallinto, teollisuus, mobiiliteollisuus, kauppa ja palvelut sekä pankki- ja vakuutustoimiala. Digia toimii Suomessa, Kiinassa, Norjassa, Yhdysvalloissa, Venäjällä ja Ruotsissa. Yhtiö on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä (DIG1V).

www.digia.fi

Digia on Microsoft Gold Certified Partner
Digia on maailman johtavia sovellusten käytettävyyssuunnittelijoita. Yhtiö on tarjonnut palveluitaan monille matkapuhelinvalmistajille jo vuosia. Digialla on myös vuosien kokemus Microsoft-teknologioista, mukaan lukien Windows Phone -alustaa edeltäneet matkapuhelinalustat.

Microsoft Gold Certified Partner Digia on ollut vuodesta 2006. Gold Certified Partner -statuksen omaavat yritykset ovat Microsoftin kumppaniverkoston kärjessä ja heillä on pääsy niihin työkaluihin ja tukeen, joita he tarvitsevat erottautuakseen markkinassa. Gold Certified -tasolla kumppaniyrityksen on mahdollista rakentaa läheinen yhteistyösuhde Microsoftin kanssa.