Digian Integraatioakatemiassa ratkotaan tänä syksynä verkkokaupan integraatioita

Integraatioiden avulla yritykset varmistavat tehokkaan digitaalisen kyvykkyyden. Jo kolmatta kertaa järjestettävässä Digian Integraatioakatemiassa keskitytään tänä vuonna verkkokauppaan: osallistujat pääsevät rakentamaan integraatioita verkkokauppa-alustaan moderneilla teknologioilla.

Yritysten digitalisoidessa liiketoimintaansa järjestelmien ja verkostojen määrä kasvaa. Integraatiokyvykkyys on yksi digitalisaation tärkeimmistä moottoreista, ja integraatio-osaajia tarvitaan koko ajan kipeämmin. Integraatio-osaamista ei kuitenkaan opeteta suomalaisissa IT-alan korkeakouluissa riittävän kattavasti, joten Suomen johtavana integraatiotalona Digia on tarjonnut vuodesta 2016 asti ilmaista koulutusohjelmaa tulevaisuuden integraatio-osaajille.

Digia järjestää neljän illan tiiviin koulutuksen syyskuussa nyt kolmatta kertaa. Integraatioakatemiassa paneudutaan joka vuosi ajankohtaisen aihepiirin kautta integraatiotyökaluihin. Tänä vuonna osallistujat pääsevät toteuttamaan verkkokaupan integraatioita taustajärjestelmiin modernien työkalujen avulla. Tämän vuoden akatemiassa tutustutaan erityisesti uusiin pilvipohjaisiin integraatioalustoihin. Teknologioina ovat Dell Boomi, Azure Logic Apps, IBM DataPower ja IBM API Connect.

Integraatiot vaikuttavat verkkokaupan asiakaskokemukseen

Verkkokauppa on ajankohtainen esimerkki siitä, kuinka integraatiot vaikuttavat konkreettisesti ulospäin näkyvään palveluun. Mikäli tiedot taustajärjestelmistä eivät päivity, ei asiakkaalle näkyvä loppupalvelu toimi. Puutteelliset integraatiot ovat yksi suurimmista syistä toimimattomien verkkokauppojen taustalla.

”Jokainen tietää sen tunteen, kun verkkokaupasta tarkistettu varastosaldo ei myymälässä täsmää, tai asiointipolku katkeaa tökerösti. Tällaiset kokemukset maksavat pahimmillaan yrityksille menetettyjä asiakkaita”, verkkoliiketoiminnan johtaja Timo Halima Digialta sanoo.

”Tämän vuoden akatemiassa tuomme verkkokauppa-casen avulla integraatioiden merkityksen konkreettisesti näkyviin. Osallistujat pääsevät toteuttamaan verkkokauppa-alustaan integraatioratkaisuita, jotka vaikuttavat kuvitteellisen verkkokaupan toimintaan”, Integraatioliiketoiminnan johtaja Ville Fernelius kertoo.

Integraatioita tarvitaan, jotta koko liiketoimintaa voidaan uudistaa ja palveluita kehittää. Yritysten järjestelmiin kertyvä data ja sen hyödyntäminen on keskeistä palvelukehitykselle.

”Verkkokaupan ensisijaisena tehtävänä on ohjata asiakaskohtaamisia verkossa niin, että yritysten on mahdollista olla mukana asiakkaidensa osto- ja tilausprosessissa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa sekä relevanteilla sisällöillä että palveluilla. Tämä̈ edellyttää̈ vahvasti toisiinsa integroituja taustajärjestelmiä ja prosesseja, sekä näiden tuottamien tietojen ja logiikoiden hyödyntämistä̈”, Halima painottaa.

Digian Integraatioakatemia antaa kattavan yleiskatsauksen integraatiotyökaluihin ja -tekniikoihin sekä mahdollisuuden rakentaa integraatioita moderneilla työkaluilla verkkokauppaympäristöön. Koulutus on startti, jonka jälkeen on mahdollista aloittaa työskentely integraatioiden parissa ja kartuttaa tietotaitoa tekemisen kautta.

Lisätietoa:

Ville Fernelius
Johtaja, integraatioliiketoiminta

Ilmoittautuminen Digian Integraatioakatemiaan on käynnissä. Lue lisää >>

Verkkokaupan integraatioita käsitellään myös Digian webinaarissa 27.9. Ilmoittautuminen aukeaa pian: digia.com.

Digia on kannattavasti kasvava IT-palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan hyödyntämään digitaalisuuden mahdollisuudet. Näkemyksellisenä uudistajana Digia kehittää ja innovoi liiketoimintaa tukevia ratkaisuja yhdessä asiakkaidensa kanssa. Tarjoamme toimialasovitettua osaamista digitaalisten palveluiden kehittämiseen, toiminnan ohjaamiseen ja tiedon hyödyntämiseen. Toimimme yli 1000 osaajan voimin Suomessa ja Ruotsissa. Digian liikevaihto vuonna 2017 oli 94,5 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna NASDAQ Helsingissä (DIGIA).

Lainaukset

Tämän vuoden akatemiassa tuomme verkkokauppa-casen avulla integraatioiden merkityksen konkreettisesti näkyviin. Osallistujat pääsevät toteuttamaan verkkokauppa-alustaan integraatioratkaisuita, jotka vaikuttavat kuvitteellisen verkkokaupan toimintaan.
Ville Fernelius, johtaja, integraatioliiketoiminta, Digia
Verkkokaupan ensisijaisena tehtävänä on ohjata asiakaskohtaamisia verkossa niin, että yritysten on mahdollista olla mukana asiakkaidensa osto- ja tilausprosessissa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa sekä relevanteilla sisällöillä että palveluilla. Tämä̈ edellyttää vahvasti toisiinsa integroituja taustajärjestelmiä ja prosesseja, sekä näiden tuottamien tietojen ja logiikoiden hyödyntämistä.
Timo Halima, johtaja, verkkoliiketoiminta, Digia