Helsingin kaupungin pelastuslaitos valitsi Digian työvuorosuunnittelujärjestelmän

Helsingin kaupungin pelastuslaitos on valinnut Digia Tempus Plannerin uudeksi työvuorosuunnittelujärjestelmäkseen. Pelastustoiminta on hajautettu Helsingissä kahdeksalle pelastusasemalle. Näiden asemien henkilöstösuunnittelu on ratkaisevassa roolissa, jotta voidaan taata pelastustoiminta ympärivuorokautisesti niin, että valmiudessa on aina tarvittava määrä osaamista.

”Tavoitteenamme on helpottaa ja nopeuttaa esimiesten ja työvuorosuunnittelijoiden tekemää työvuorosuunnittelua. Järjestelmä osaa huomioida eri vuorojen tarpeet ja historiatiedot, eivätkä tiedot ole ripoteltuina eri tietolähteissä. Lisäksi järjestelmällä varmistetaan työvuorosuunnittelun täsmällisyys ja nopea reagointi muuttuviin tilanteisiin. Tavoitteena on myös, että työntekijän on mahdollista vaikuttaa työajan suunnitteluun työntekijäportaalin välityksellä sekä tarkastella omia tietojaan ja tulevia työvuoroja”, sanoo hallintopäällikkö Henri Nordenswan Helsingin kaupungin pelastuslaitokselta.

”On todella hienoa päästä mukaan kehittämään keskeistä järjestelmää Suomen suurimmalle pelastuslaitokselle. Digia Tempus Plannerin avulla työvuorot voidaan suunnitella automaattisesti todelliseen tarpeeseen perustuen. Järjestelmä hyödyntää tehokkaasti kaikkea olemassa olevaa tietoa ja se integroidaan palkanlaskennan ja kustannuslaskennan järjestelmiin”, kertoo Tempuksesta vastaava toimialajohtaja Tuukka Tusa Digialta.

Henri Nordenswan
Hallintopäällikkö
Helsingin kaupungin pelastuslaitos
henri.nordenswan@hel.fi

Tuukka Tusa
Henkilötyön ohjauksen ratkaisuiden johtaja
tuukka.tusa@digia.com

Yrityksestä

Digia on kannattavasti kasvava IT-palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan hyödyntämään digitaalisuuden mahdollisuudet. Näkemyksellisenä kumppanina Digia kehittää ja innovoi liiketoimintaa tukevia ratkaisuja yhdessä asiakkaidensa kanssa. Tarjoamme toimialasovitettua osaamista digitaalisten palveluiden kehittämiseen, toiminnan ohjaamiseen ja tiedon hyödyntämiseen. Toimimme yli 870 osaajan voimin Suomessa ja Ruotsissa. Kansainvälistymme asiakkaidemme kanssa. Digian jatkuvien toimintojen liikevaihto vuonna 2016 oli 86,5 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna NASDAQ Helsingissä (DIGIA).