Anssi Soila DNA:n hallitukseen

Lehdistötiedote 28.3.2008 klo 13.00

Diplomi-insinööri, ekonomi Anssi Soila, 59, on nimitetty tänään pidetyssä yhtiökokouksessa DNA:n hallitukseen. Soila kuuluu DNA:n hallitukseen 1.4.2008 alkaen. Samassa yhteydessä 3i:n edustaja Berndt Schalin jättää paikkansa hallituksessa siirryttyään pois 3i:n palveluksesta.

Anssi Soila toimii tällä hetkellä Outokumpu Oyj:n ja Normet Oy:n hallituksen varapuheenjohtajana, OutoTech Oyj:n, Lindström Oy:n, Å&R Carton Ab:n, Aspocomp Group Oyj:n ja Attendo Ab:n hallituksen jäsenenä. Hän on työskennellyt Kone Oy:n palveluksessa 25 vuotta, joista viimeiset viisi vuotta yhtiön toimitusjohtajana.

– Olemme iloisia saadessamme DNA:n hallitukseen Anssi Soilan tasoisen hallitustyön ammattilaisen. DNA:n kasvu on jatkunut vahvana alkuvuoden aikana ja yhtiön tuloskehitys näyttää suotuisalta. Soilan mukaantulo työskentelyymme vahvistaa meitä entisestään, DNA Oy:n hallituksen puheenjohtaja Risto Siivola toteaa.

Osinkoja omistajille

DNA:n yhtiökokouksessa päätettiin myös jakaa DNA:n omistajille osinkoja viime vuodesta yhteensä 9 miljoonaa euroa. Jo aiemmin 10.12.2007 pidetyssä ylimääräisessä yhtiökokouksessa päätettiin palauttaa yhtiön omistajille kunkin osakeomistuksen mukaisessa suhteessa yhteensä 100 miljoonaa euroa.

DNA:n hallituksen kokoonpano

DNA:n hallitus koostuu 1.4.2008 alkaen seuraavista henkilöistä:

Siivola Risto
hallituksen puheenjohtaja
toimitusjohtaja, Oulun Puhelin Holding Oyj

Haavisto Esa
toimitusjohtaja, Oy Hacklin Ltd

Isotalo Hannu
hallituksen puheenjohtaja, Lujatalo Oy

Keskiaho Juha-Pekka
teollisuusneuvos, hallituksen puheenjohtaja, PHP Liiketoiminta Oyj

Leino Jarmo