DNA:lle tulevaisuuden 4G-taajuudet

Lehdistötiedote 23.11.2009

DNA on voittanut Viestintäviraston järjestämässä 4G-taajuushuutokaupassa haluamansa verkkotaajuudet. Tämä luo DNA:lle erinomaiset edellytykset jatkaa matkaviestinverkkonsa kehittämistä yhä suorituskykyisemmäksi. - Olemme tyytyväisiä huutokaupan tulokseen. Uusilla taajuuksilla mahdollistetaan tulevaisuudessa jopa 100 megabitin nopeudet mobiililaajakaistaan, DNA:n toimitusjohtaja Riitta Tiuraniemi kommentoi. DNA mobiililaajakaistan edelläkävijä DNA on kehittänyt mobiililaajakaistapalveluaan viime vuosina merkittävästi. Vuoden 2009 aikana DNA on ottanut käyttöön yli 1 100 uutta 3G-tukiasemaa. Kaikkien teleoperaattoreiden tällä hetkellä verkkosivuillaan julkaisemien peittoaluekarttojen perusteella DNA:lla on maan laajin 3G-peitto. DNA:n verkko kattaa jo lähes 90% suomalaisista. Uusien 4G-taajuuksien avulla DNA luo edellytykset pitkäjänteiselle palvelukehitykselle pitkälle tulevaisuuteen. – Tavoitteenamme on jatkuvasti parantaa asiakkaidemme käyttökokemusta panostamalla verkon siirtonopeuksiin ja kapasiteettiin. DNA onkin ensimmäisenä Suomessa ja ensimmäisten operaattoreiden joukossa maailmassa siirtynyt 3G-verkossaan jopa 21 Mb/s ennätysnopeuksia mahdollistavaan HSPA+ -tekniikkaan. Palvelun kaupallinen lanseeraus tehdään lähikuukausien aikana, Tiuraniemi toteaa. DNA:n vahvat investoinnit verkkoon jatkuvat myös lähivuosina uusien 4G-taajuuksien avulla. Lisätietoja: Riitta Tiuraniemi, toimitusjohtaja, DNA Oy, puh 0290 996 201, riitta.tiuraniemi@dna.fi viestintä: DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi