DNA:n vuoden 2007 tulos erittäin hyvä ja vuoden 2008 näkymät suotuisat

- Liikevaihto oli 534 miljoonaa euroa (389), edelliseen vuoteen verrattuna liikevaihto kasvoi 37 prosenttia.
- Käyttökate ilman kertaluonteisia eriä parani 114 miljoonaan euroon (65).
- Tulos rahoituserien jälkeen oli 60 miljoonaa euroa (36). Tulos parani 65 prosenttia.
- Matkaviestinliittymämäärä kasvoi vuoden aikana 265 000 liittymällä 1 245 000 liittymään (980 000).
- Ulkoiset palveluoperaattorit huomioiden DNA:n matkaviestinverkossa oli vuoden lopussa 1 318 000 (1 070 000) liittymää ja markkinaosuus oli 21 prosenttia.
- Matkaviestinnän liittymäkohtainen liikevaihto oli 27,7 (30,4) euroa.
- Matkaviestinliittymien vaihtuvuus oli 12,6 (16,7) prosenttia.
- DNA:n laajakaistaliittymämäärä oli vuoden lopussa 195 000.
- Perinteisten puhelinliittymien määrä oli 253 000.
- Kaapeli-tv-asiakkaita DNA:n jakelupiirissä olevissa verkoissa oli 258 000.

Kiinteän verkon liiketoiminnan liittymämäärät eivät ole vertailukelpoisia edelliseen vuoteen heinäkuun alussa 2007 tapahtuneiden liiketoimintasiirtojen vuoksi. Päijät-Hämeen Puhelin, Oulun Puhelin, Lännen Puhelin, KPY Palvelut ja Satakunnan Puhelin siirsivät 1.7. kiinteän verkon liiketoimintansa osaksi DNA-konsernia. Lisäksi Lohjan Puhelimen liiketoiminta siirtyi konserniin osakekaupan kautta toukokuussa 2007.

DNA Oy -konsernin tulos 2007*
(taulukko, kts. oheinen pdf-liite)

DNA:n konsernijohtaja Jan-Erik Frostdahl:

"Olen erittäinen tyytyväinen vuoden 2007 tulokseemme. Olemme viime vuonna läpikäyneet merkittävän rakennemuutoksen, jonka tuloksena DNA:sta on tullut valtakunnallinen tietoliikenneoperaattori. Matkaviestinnässä kasvumme on tasaista kovasta kilpailutilanteesta huolimatta.

Kiinteän verkon liiketoiminnassa keskityttiin toisella vuosipuoliskolla alueellisten puhelinyhtiöiden liiketoimintojen integroimiseen osaksi DNA-konsernia.

Vuosi 2008 näyttää suotuisalta. DNA:lla on vahva tase ja meillä on hyvät voimavarat palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen."

Lisätiedot tilinpäätöksestä julkaistaan DNA:n kotisivuilla osoitteessa www.dnaoy.fi kohdassa DNA-konserni - Tietoa DNA:sta - Taloudellinen informaatio klo 13.

Lisätietoja 18.2. klo 13 lähtien:
konsernijohtaja Jan-Erik Frostdahl, DNA Oy, puh. 044 044 2001, jan-erik.frostdahl@dnaoy.fi
talous- ja hallintojohtaja Simo Mustila, DNA Oy, puh. 044 2203 300, simo.mustila@dnaoy.fi