DNA nostaa taloyhtiöiden laajakaistat uudelle nopeustasolle

Lehdistötiedote 27.11.2008 kello 12.00

DNA aloittaa Lohjalta laajat verkkojensa uudistustyöt, joiden tuloksena taloyhtiöiden laajakaistat nostetaan kokonaan uudelle nopeustasolle. Ratkaisuna käytetään alueesta riippuen joko kaapelitelevisioverkkoa tai valokuitua. Uudistustyö aloitetaan Lohjalta, missä surffailu 100 megabitin nopeudella tulee olemaan arkipäivää jo tammikuussa.

DNA:n verkko on tulevaisuudessa taloyhtiöille tiedonsiirtoväylä, jonka kautta voi nauttia niin perus-tv-tarjonnasta, teräväpiirtolähetyksistä kuin huippunopeista laajakaistayhteyksistä. Taloyhtiöiltä palvelutason nosto ei vaadi investointeja, vaan paremmat palvelut varmistetaan runkoverkkoa uudistamalla.

”Haluamme tehdä ajanmukaisista tietoliikenneyhteyksistä osan jokaisen asunnon perusvarustusta. Investoimme seuraavien vuosien aikana tuntuvasti olemassa olevan kaapelitelevisioverkkomme kapasiteetin nostamiseen ja uusien kuituverkkojen rakentamiseen”, DNA:n myynti- ja markkinointijohtaja Pekka Väisänen kertoo.

”Huippunopeat yhteydet tarjoavat lähes rajattomat mahdollisuudet erilaisiin lisäpalveluihin tulevaisuudessa, ja mahdollistavat sen, että kiinteistöissä voidaan yhdellä kerralla hoitaa vaivatta kaikki tietoliikennepalvelut lankapuhelimista tv-palveluihin ja laajakaistayhteyksiin. Lisäksi valmiit, ajanmukaiset tietoliikenneyhteydet nostavat asuntojen arvoa”, Väisänen arvioi.

Liikenne- ja viestintäministeriön syyskuussa päivitetyn laajakaistastrategian mukaan jokaisen kansalaisen saatavilla pitäisi olla 100 megatavun yhteydet mahdollistava valokuitu- tai kaapeliverkko vuonna 2015.

Myynti- ja markkinointijohtaja Pekka Väisänen, DNA Palvelut Oy, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA:n viestintä
Viestintäpäällikkö Sinikka Tuomi, puh. 044 590 2318, sinikka.tuomi@dna.fi