DNA TV tuo neljä uutta HD-kanavaa

Lehdistötiedote 27.2.2009 kello 13.00

DNA lisää teräväpiirtokanavien (HD) määrää kaapelitelevisioverkossaan. Maanantaina 2.3. aloitetaan neljän uuden HD-kanavan ja Cable Ready HD -hyväksyttyjen teräväpiirtolaitteiden myynti.

HD-lähetysten tulo kaapelitelevisioverkkoon vauhdittuu merkittävästi kevään aikana. Nyt DNA tuo verkkoonsa Canal+ ja Viasat -paketteihin kuuluvia kanavia ja kevään aikana on suunnitteilla lisätä tarjontaa edelleen. Ennestään DNA TV on tarjonnut kaksi HD-kanavaa, Nelonen HD:n ja Voom HD:n.

Elokuvia, urheilua …

Maanantaina aloittavat uudet HD-kanavat ovat Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD, TV1000 HD ja MTVN HD. Niiden ohjelmisto koostuu elokuvista, urheilusta, musiikista ja lastenohjelmista. Kanavalisäykset eivät vaikuta Canal+ ja Viasat -pakettien hintoihin muuten, mutta Canal+ Sport HD on tilattavissa erillishintaan 5,90 e/kk.
- HD-lähetyksen kuvatarkkuus on jopa viisi kertaa suurempi kuin digi-tv-lähetyksen. Etenkin urheilu ja elokuvat pääsevät suurissa taulutelevisioissa HD-laatuisina oikeuksiinsa, kertoo HD-lähetysten eduista yksikönpäällikkö Mikko Saarentaus DNA:sta.
- Kaapelitelevisioverkko on suuren kapasiteettinsa ansiosta erinomainen HD-lähetysten tarjontaan ja HD-kanavien lukumäärä kaapelissamme kasvaakin tänä vuonna merkittävästi, lupaa Saarentaus.

HD-laitteet myyntiin

DNA aloittaa maanantaina myös HD-digiboksien myynnin DNA Marketeissa. HD-kanavien katselu vaatii HD Ready tai Full HD -television lisäksi Cable Ready HD -merkinnällä varustetun HD-digiboksin ja katselukortin, joka on linkitetty yhteen laitteiston kanssa. Mikäli asiakkaalla on jo hankittuna Cable Ready HD -hyväksytty taulutelevisio, jossa on integroitu HD-viritin, hän voi vuokrata DNA Marketista Cable REady HD -hyväksytyn CA-modulin, jolla voi katsoa maksullisia HD-lähetyksiä.
- Lisäämme HD tarjontaa nyt, kun markkinoille tulee myytäviä Cable Ready HD -hyväksyttyjä laitteita. Laitteiden valikoima laajenee tietojemme mukaan nopeasti kevään aikana. Verkossamme toimivat kaikki Cable Ready HD -hyväksytyt laitteet ja asiakas voi ostaa ne haluamastaan paikasta, sanoo Saarentaus.
Kaikki Suomen kaapelioperaattorit ottavat käyttöön korttilinkityksen maksullisten HD- eli teräväpiirtokanavien katselussa. Korttilinkitys tarkoittaa sitä, että maksullisia kaapeliverkon HD-lähetyksiä voi katsella ainoastaan ohjelmakorttiin liitetyllä, Cable Ready HD -testatuilla laitteella. Korttilinkitys johtuu ulkomaisten sisällönomistajien tiukoista vaatimuksista varjella omistamiaan teräväpiirto-ohjelmia laittomalta jakelulta.
HD-lähetyksistä ja niiden laitevaatimuksista on kattavasti lisätietoa osoitteessa www.kaapelitelevisio.fi.

yksikönpäällikkö Mikko Saarentaus, DNA Palvelut Oy, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi

DNA:n viestintä
viestintäpäällikkö Sinikka Tuomi, puh. 044 590 2318, sinikka.tuomi@dna.fi