Epävarma taloustilanne lisää M2M-ratkaisujen kysyntää

Lehdistötiedote 2.3.2009 klo 10

Kustannustehokkuuden korostuminen yritysmaailmassa ja matkaviestintekniikan kehitys luo koneiden väliseen viestintään perustuville M2M-palveluille jatkuvasti uusia käyttökohteita. DNA:n tiedonsiirtopalveluiden edullisuus ja M2M-tekniikan automaattisiin prosesseihin ja reaaliaikaiseen valvottavuuteen perustuva toimintavarmuus on luonut yrityksille yhä painavampia perusteita siirtyä M2M-ratkaisujen käyttäjiksi.

– Valitettavan epävarma taloustilanne vain vahvistaa M2M-ratkaisujen kiinnostavuutta, sillä tällaisina aikoina yritykset korostavat kustannustehokkuutta entisestään, DNA:n M2M-liiketoiminnasta vastaava johtaja Jyrki Nummela toteaa.

M2M-ratkaisu korvaa yritysten prosesseissa monia välivaiheita. Automatisointi nopeuttaa toimintaa ja vähentää virheiden mahdollisuutta, ja se tuo yritykselle myös merkittäviä kustannussäästöjä.

– Vaihdoimme DNA:n M2M-liittymiin niiden kustannustehokkuuden ja tietoturvallisuuden takia perehdyttyämme ensin perusteellisesti eri vaihtoehtoihin. Ylläpitoprosessista jäi monta mutkaa pois, ja voimme tarjota asiakkaillemme luotettavia ja tietoturvallisia valvonta- ja ohjauspalveluita, kertoo internetin kautta käytettäviin katuvalojen ohjaus- ja valvontapalveluihin sekä tilannekuvaratkaisuihin erikoistuneen C2 Information Systems Oy:n toimitusjohtaja Petri Laitinen.

DNA:n M2M-ratkaisuissa käytettävät liittymät toimivat kaikkialla DNA:n matkaviestinverkossa, mutta niihin ei voi soittaa eikä siirtää dataa kuin kyseisen asiakkaan samaan palveluun kuuluvista liittymistä.

– Useimmat asiakkaamme eivät halua, että heidän M2M-liittymiinsä tulee puheluita muualta kuin toisista samaan palveluun kuuluvista liittymistä. Siksi tarjoamme heille sen mahdollisuuden, DNA:n M2M-ratkaisuista vastaava liiketoimintapäällikkö Petri Hannonen kertoo.

DNA kehittää M2M-palveluitaan myös sopimusyhteistyöllä. DNA, DIPS Oy ja M2M Logistics ovat sopineet M2M-kokonaisratkaisujen tarjoamisesta yhden luukun palveluna.

M2M liiketoiminnasta: johtaja Jyrki Nummela, DNA Finland Oy, puh. 044 220 3204, jyrki.nummela@dna.fi

M2M-ratkaisuista: liiketoimintapäällikkö Petri Hannonen, DNA Finland Oy 044 220 3261, petri.hannonen@dna.fi

toimitusjohtaja Petri Laitinen, C2 Information Systems Oy, 044 045 4765, petri.laitinen@c2is.fi

DNA:n viestintä: tiedottaja Helena Melamies DNA Finland Oy, puh. 044 044 4201, helena.melamies@dna.fi