Työtuomioistuimelta jälleen päätös TU:n laittomasta lakosta

Lehdistötiedote 22.12.2009

Työtuomioistuin on tänään tuominnut Toimihenkilöunionin (TU) 18. joulukuuta aloittaman, DNA:n alihankkijoita koskevan työsaarron laittomaksi. Työtuomioistuin tuomitsi Toimihenkilöunionin maksamaan sakkoja 14 000 euroa. Jo viime viikolla antamassaan ensimmäisessä päätöksessä laittomasta työtaistelusta TU velvoitettiin maksamaan sakkoja 11 000 euroa. - Toivomme työtaistelun päättyvän tämän toisen tuomion myötä mahdollisimman pikaisesti. Valitettavasti Toimihenkilöunioni ei tunnu lainkaan kunnioittavan työtuomioistuimen päätöksiä, DNA:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen kommentoi. Työseisaukseen on tähän mennessä osallistunut DNA:n 850 toimihenkilöstä noin 190 toimihenkilöä. DNA Kauppa -myymälöistä on tällä hetkellä kiinni kaksi myymälää Raisiossa ja Raumalla. Toimihenkilöunionin asettamalla työsaarrolla ei ole ollut merkittävää vaikutusta DNA:n toimintaan. Lisätietoja: henkilöstöjohtaja Marko Rissanen, DNA Oy, puh.044 220 3230, marko.rissanen@dna.fi DNA viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi