MidnightRun luo keräilykampanjan UNHCR:n työlle pakolaisten puolesta.

Report this content

Keräyksen pohjaksi sijoitamme aikaisemmissa juoksutapahtumissa maksamamme palkintorahat, n. €10.500,00 (SEK 100.000;-), joten tämän vuoden neljässä Midnattsloppet/MidnightRun tapahtumissa emme tule jakamaan palkintorahoja voittajille. Midnattsloppen organisaatiolla ei ole ambitioita säästää rahoja, vaan kyseessä on yksinkertaisesti rahojen uudelleenjako jolla uskomme voivamme tehdä hyvää.   Tällä alkusijoituksella aloitamme yhteistyössä UNHCR:n kanssa kampanjan MidnightRun pakolaisten puolesta, jolla haastamme osallistujat juoksemaan paremman maailman puolesta perustamalla oman kampanjan projektin alaisuuteen.

MidnightRun ei ole mikään eliittikilpailu, pikemminkin päinvastoin, vaikkakin on ollut hauskaa kun aikaisemmin olemme toimineet Suomi-Ruotsi maaottelun karsintakilpailuna. On selvää että juoksijalle joka sijoittuu hyvin, yhdessä pohjoismaiden suurimmassa juoksutapahtumassa, on meriitti, mutta emme näe lisäarvoa siinä, että MidnightRun jatkaa palkintorahojen jakamisessa, sanoo Göran Qvarfordt, Midnattsloppet Nordic AB:n toimitusjohtaja.

Vuonna 2015 Midnattsloppet Nordic AB yhdessä paikallisten järjestäjien kanssa, järjestivät keräysjuoksun nimeltään ”Kaikki kaikkien puolesta” tai ruotsiksi ”Alla för alla”. Hanke keräsi yhteensä noin €53.000,00 (SEK 500 000) jotka lyhentämättöminä menivät UNHCR:lle.

Se että MidnightRun/Midnattsloppet valitsee lahjoittaa palkintorahat UNHCR:lle on todella hauskaa ja samalla tärkeä aloite tukeakseen ihmisiä paossa. MidnightRun koskettaa monia ja toivomme että järjestäjien aloite myös inspiroi muita osallistujia aloittamaan omia keräyksiä juoksun yhteydessä, sanoo Ruotsin UNHCR:n pääsihteeri Katinka Lindholm.

Enemmän oman keräyksen aloittamisesta voi lukea ”Sverige för UNHCR:n” verkkosivuilla min.sverigeforunhcr.se/projects/midnattsloppet.

Suomen, ja samalla kesän viimeinen MidnightRun tapahtuma järjestetään lauantaina 9.9.2017 klo 21:00 Senaatintorilla. Vielä ehtii mukaan!

Lisätietoa saa ottamalla yhteyttä:
Göran Qvarfordt, Midnattsloppet +46-73-358 31 11 goran@midnattsloppet.com
Wilhelm Hörhammer, MidnightRun Helsinki +358-50-373 9229 wille@midnattsloppet.com

Midnattsloppen skapar en insamlingskampanj för UNHCR:s arbete för människor på flykt.

Midnattsloppet Nordic AB Järjestää yhdessä paikallisten urheiluseurojen kanssa 10 km pitkän kuntojuoksutapahtuman MidnightRun/Midnattsloppet pohjoismaissa. Vuonna 2017 MidnightRun tapahtumia järjestetään Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössa sekä Helsingissä. Yhteensä noin 65 000 ihmistä osallistuu tapahtumiin.

Som grundplåt lägger vi den prissumma om ca 100 000 kr vi lagt som prispengar i de fyra Midnattsloppen och delar därför inte ut några prispengar i år. Det finns ingen ambition från Midnattsloppet att det ska sparas några pengar utan det är helt enkelt en omfördelning där vi tror att vår insats kan göra mer nytta. Genom insatsen i potten startar vi kampanjen Midnattsloppet för människor på flykt för Sverige för UNHCR där vi uppmanar deltagare att anta utmaningen och springa för en bättre värld genom att skapa en egen kampanj inom projektet.

Midnattsloppet är inget utpräglat elitlopp, snarare tvärtom, även om det varit kul när vi varit uttagningslopp till någon finnkamp tidigare. Det är självklart en merit för den individ som placerar sig i topp i något av nordens större lopp som vi är men vi ser inget mervärde för Midnattsloppen att fortsätta dela ut prispengar säger Göran Qvarfordt, VD för Midnattsloppet Nordic AB.

2015 genomförde Midnattsloppet Nordic AB tillsammans med lokala arrangörer av Midnattsloppen ett insamlingslopp som vi kallade ”Alla för alla”. Projektet samlade in 500 000 kr som gick direkt till Sverige för UNHCR.

Att Midnattsloppet väljer att skänka prispengarna till Sverige för UNHCR är väldigt roligt och ett viktigt initiativ för att stödja människor på flykt. Midnattsloppet engagerar många och vi hoppas att arrangörens initiativ också inspirerar andra som deltar att starta egna insamlingar i samband med loppet, säger Katinka Lindholm, generalsekreterare på Sverige för UNHCR.

På Sverige för UNHCR:s webbsida kan man läsa mer om hur man startar en egen insamling min.sverigeforunhcr.se/projects/midnattsloppet

Det finska loppet, och samtidigt sommarens sista lopp, startar från Senatstorget i Helsingfors lördagen 9.9.2017 kl. 21:00. Ännu hinner man med!

Göran Qvarfordt, Midnattsloppet 073-358 31 11 goran@midnattsloppet.com

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2017 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 65 000 personer i arrangemangen.

Tom Gammals, Lehdistövastaava/Pressansvarig Midnight Run

Puh/tel: 050 9111 866