Aviapolis Studios – tulevaisuuden tapahtumapaikka Pohjoismaiden kiinnostavimmalla metropolialueella

Helsinki-Vantaan lentoaseman ympärille on muodostumassa Pohjoismaiden merkittävin lentokenttäkaupunki, jonka profiilia ja houkuttavuutta tulee nostamaan entisestään suunnitteilla oleva kansainvälisen mittaluokan viihde- ja media-alan monitoimikeskus Aviapolis Studios.

Tavoitteena on rakentaa Pohjoismaiden merkittävimpään kansainväliseen lentokenttäkaupunkiin Aviapolikseen maailman modernein media- ja viihdealan keskittymä. Kokonaisuudessaan 65 000 kerrosneliötä käsittävän Aviapolis Studios Media & Entertainment Hubin keskiössä on maailmanluokan vaatimustason täyttävä, monikäyttöinen ja muokattava 5 000 neliömetrin tuotanto- ja tapahtumavenue.

– 3 000 – 5 000 henkilön venuessa voidaan toteuttaa viihde-, musiikki- ja pelialan tuotantoja ja -tapahtumia sekä muita yleisötapahtumia, kuten suuren mittaluokan tv-livelähetyksiä, konsertteja, konferensseja ja messuja, hankkeen konseptivastaava ja operatiivisen yhtiön Aviapolis Studios Oy:n hallituksen puheenjohtaja Mikko Leppilampi toteaa.

– Tämä mahdollistaa myös kansainvälisten televisio-, elokuva- ja pelialan tuotantojen tekemisen Suomessa.

Kohtaamisista syntyy ideoita ja liiketoimintaa

Aviapolis Studioiden tavoitteena on olla Leppilammen mukaan ikään kuin “ongoing Slush”, jossa eri alojen tekijät kohtaavat toisensa päivittäin luoden synergioita ja uusia innovaatioita.

– Livetapahtumien ja konferenssien merkitys kasvaa jatkuvasti. Tarvitsemme tapahtumia, joissa ihmiset ja alat kohtaavat, innovoivat ja ristiinpölyttyvät. Koska aika on arvokasta, kohtaamispaikat edellyttävät sujuvaa siirtymistä ja monipuolista ekosysteemiä palveluineen, Leppilampi sanoo.

“Pohjoismaiden merkittävin lentäkenttähubi tarvitsee oman maailmanluokan tapahtumapaikan. Aviapolis Studios on se.”

Vantaan elinkeinojohtaja Jose Valanta ja alueen kehittämisestä vastaavan LAK Real Estate Oyj:n hankekehitysjohtaja Juha Jaakola näkevät myös Aviapolis Studiot merkittävänä profiilihankkeena.

– Toteutuessaan se toisi mukanaan ihmisvirtoja, tapahtumia ja palveluja ja vahvistaisi Aviapoliksen tunnettuutta ympäri vuorokauden elävänä metropolikaupunkina, he toteavat.

Lisätietoa ja yhteydenotot: aviapolisstudios.fi