Finland Relocation Services auttaa taklaamaan kansainvälisen liikkuvuuden haasteita

Haasteellisessakin taloustilanteessa kansainvälisen osaamisen merkitys yrityksissä kasvaa. Finland Relocation Services helpottaa ulkomaisen työntekijän palkkaamista ja kansainvälisen liikkuvuuden haasteita.

Vaikka automaatio, digitalisoituminen ja teknologinen kehitys vähentävätkin työpaikkoja monella alalla, osaamisen merkitys yrityksissä kasvaa yhäi. – Yritysjohtajien ykköshuolenaiheita ovat parhaiden osaajien houkutteleminen, sitouttaminen ja uuden sukupolven johtajien löytyminen, Finland Relocation Services Oy:n liiketoiminnan kehityksestä vastaava Petri Lautjärvi toteaa.

Lautjärven mukaan paikallisissa rekrytoinneissa pitäytyvä yritys ottaa riskin menettää osan kansainvälisen kasvun mahdollisuuksista. Myös kansainvälisten huippukykyjen hyödyntämättä jättäminen voi olla riski. – Ulkomaalaiset työntekijät auttavat yritystä kansainvälistymään ja paikkaavat puutteita organisaation osaamisessa. Suomella on onneksi lukuisia vahvuuksia kansainvälisten lahjakkuuksien houkuttelemiseen, sillä olemme esimerkiksi INSEAD GTCI 2015-2016 raportin mukaan maailman kymmenenneksi houkuttelevin maa kansainvälisille osaajille. Hyvä saavutus väkiluvultaan pienelle pohjoiselle maalle.

Onko pallo hallussa?

Millaiseen tilanteeseen yritys joutuu päättäessään palkata ulkomaisen työntekijän? – Ensinnäkin on varmistettava, että henkilöllä on työntekoon oikeuttava lupa. Myös pankkipalvelut, verotus, sosiaaliturva ja muut viranomaisasiat on huomioitava. Nämä ”viralliset” asiat ovat kuitenkin vain osa kokonaisuutta. Viihtyisän kodin löytyminen, lasten koulu- ja hoitopaikat, puolison viihtyminen ja työllistyminen ovat tekijöitä, joiden merkitys rekrytoinnin tai komennuksen onnistumisessa on keskeistä.

Jos yritykseltä putoaa prosessissa pallo, voi siitä tulla kallis lasku. – Lainsäädäntöhän muuttuu jatkuvasti, joten onko yrityksellä resursseja varmistaa, että yhtiössä ollaan ajan tasalla lain velvoitteista?, Lautjärvi kysyy.

Finland Relocation Services tarjoaa osaamista, resursseja ja mielenrauhaa

Finland Relocation Services tarjoaa yrityksille ratkaisun haasteisiin. Yhtiö on toiminut useiden suomalaisten ja kansainvälisten yritysten liikkuvuuden tukena jo yli kaksikymmentä vuotta. – Olemme selvillä viranomaisvaatimuksista ja tuoreimmista säädöksistä. Asiakasyrityksemme voivatkin luottaa siihen, että meillä pallo on aina hallussa. Kun ulkomaalaisen työntekijän käytännön asiat hoituvat kivutta, säästyy yritykseltä aikaa ja rahaa ja muuttaja pääsee keskittymään työhönsä. Voimme valmistella myös organisaatiota uuteen tulokkaaseen ja auttaa näin työantajaorganisaatiota vahvistamaan positiivista työnantajakuvaa.

Lautjärvi muistuttaa, että yhtiön palvelut kattavat kaikki kansainvälisen liikkuvuuden tarpeet, olipa kyse muutosta ulkomaille, ulkomailta Suomeen tai kolmansien maiden välillä.

Yhteydenotot: Finland Relocation Services Oy Ab Ltd, puhelin +358 9 502 1220
Teksti: www.editori.fi/kv

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Kansainväliseen liikkuvuuteen liittyy haasteita, jotka jokainen organisaatio ja yksilö kohtaa. FRS on auttanut asiakkaitaan yli 20 vuoden ajan voittamaan nämä haasteet. Tästä merkkeinä ovat jatkuvasti korkea asiakastyytyväisyys, alamme arvotetuin laatusertifikaatti ensimmäisenä Suomessa, sekä kymmenet tuhannet onnistuneet asiakasprojektit.

Lainaukset

Petri Lautjärvi, Finland Relocation Services Oy