Hangon Satama – kumipyöräliikenteen nopein yhteys Eurooppaan

Kun järeämpää tavaraa pitää kuljettaa nopeasti Suomesta Eurooppaan tai toisin päin, Hangon Satama tarjoaa lyhimmän ja kustannustehokkaimman yhteyden. Sataman tehokkaat ahtaus- ja huolintapalvelut palvelevat tavaraliikennettä 24/7, vuoden ympäri.

Hangon Satama palvelee asiakkaitaan kolmen sataman voimin. Linjaliikenteeseen keskittynyt Länsi-Satama on Suomen vilkkaimpia roro-satamia ja Ulkosatama Suomen suurin autosatama, jonka kautta saapuu noin 80 % Suomeen tuodusta autokannasta. Noin 20 kilometriä Hangosta itään sijaitsevaan Koverharin satamaan avataan tänä vuonna Peab-konserniin kuuluvan Swecem AB:n sementtituontiterminaali.

”Hangon satama on Suomen Saksan liikenteen keskus.”

– Olemme Suomen Saksan liikenteen keskus, sillä maiden välistä liikennettä hoitaa peräti kolme suurta yhtiötä: Transfennica liikennöi Hangon ja Lyypekin väliä seitsemänä päivänä viikossa, SOL Line viitenä päivänä viikossa Hangon ja Rostockin väliä ja Finnlines sinne toiset kaksi kertaa. Saksan kautta Keski-Eurooppaan pääsee joka päivä vähintään kahdella lähdöllä, kertoo Hangon sataman toimitusjohtaja Anders Ahlvik.

– Lisäksi Finnlines kulkee Hanko-Gdynia-väliä kolme kertaa viikossa ja Helsingin ja Tallinnan ruuhkat Viron suuntaan voi välttää käyttäen Navirailin Hanko-Paldiski-reittiä. Palvelemme metsäteollisuutta, muuta teollisuutta ja kauppaa.

www.portofhanko.fi

Anders Ahlvik
Hangon Satama Oy

Yhteydenotot:
Anders Ahlvik
anders.ahlvik@portofhanko.fi
Puh: +358 10 2355 028

.

Hangon Satama on Suomen eteläisin satama, josta on nopea yhteys Keski-Eurooppaan, kaikkialle Suomeen ja Venäjälle.

Lainaukset

Olemme Suomen Saksan liikenteen keskus, sillä maiden välistä liikennettä hoitaa peräti kolme suurta yhtiötä.
Anders Ahlvik, toimitusjohtaha, Hangon satama