Industrie 4.0 -yhteensopiva avoimen tiedonsiirron palvelukokonaisuus yhden pysäkin taktiikalla

Suomalainen teollisen internetin asiantuntijayritys Prosys OPC on tuotteistanut avoimen tiedonsiirron OPC UA -tuotteet asiakkaalle vaivattomaksi palvelupaketiksi. Saksan teollisuuden käyttöönottaman Industrie 4.0 referenssiarkkitehtuurin mukainen OPC UA -teknologia varmistaa turvallisen tiedonsiirron kaikissa käyttöympäristöissä ja verkoissa.

Pyry Grönholm (oik.) ja Prosysin asiakaspalvelupäällikkö Heikki Tahvanainen toivottavat tervetulleeksi yhtiön osastolle A11 Hannoverin Teollisuusmessuille 24-28.4.2017.

Teollisen internetin ydinteknologiana tunnettu, erityisesti teknologiateollisuudessa käytettävä avoimen tiedonsiirron OPC UA -standardi mahdollistaa eri valmistajien tuotteiden ja järjestelmien liittämisen toisiinsa. Tämä on Prosysin erikoisosaamista, ja yhteistyössä asiakkaiden kanssa kehitetyt uuden sukupolven OPC UA -tuotteet ja palvelukokonaisuudet ovat käytössä maailmanlaajuisesti.

"OPC UA -tuotteiden ja palveluiden päämarkkina-alueen saksankielisen Euroopan lisäksi myös Pohjois-Amerikka ja Aasia ovat nousussa."

Yhtiön operatiivinen johtaja Pyry Grönholm kertoo, että yrityksen tavoitteena on tarjota asiakkaille yksittäisten tuotteiden sijasta vaivatonta kokonaiskonseptia, jonka ansiosta he voivat keskittyä omaan ydinosaamiseensa.

– OPC UA -ohjelmistolisenssin lisäksi tarjoamme siihen liittyvät koulutus- ja ohjelmistokehityspalvelut sekä tarvittavat sertifioinnit asiakkaan puolesta, hän sanoo.

Prosys:n Industrie 4.0 kanssa yhteensopiva ohjelmistototeutus soveltuu turvalliseen tiedonsiirtoon mm. kone- ja laitevalmistusteollisuudessa, liikenteen ohjauksessa, älykkäissä sähköverkoissa sekä teollisuuden tietojärjestelmien integraatiossa.

Teksti: Eila Lokka

Yhteydenotot:

Pyry Grönholm
Manager
IT & Software Services

.

Ohjelmistoratkaisujen kokenut asiantuntijayritys Prosys OPC kehittää ja toimittaa valmiita ohjelmistoratkaisuja tai toimii osana asiakkaan kehitystiimejä. Yhtiö auttaa hyödyntämään uusien laitteiden ja verkkoteknologioiden, kuten laitteiden internetin tarjoamia mahdollisuuksia.