Kestävä ja energiatehokas teräsbetoniperustus kotiisi

Soklex-lämpöperustusmuotit soveltuvat useimmille rakennustyypeille sekä lähes kaikille perustamistavoille.

Kunnon perustuksella seisova talo pysyy ryhdikkäänä ja painumatta koko elinkaarensa ajan. Soklex -lämpöperustusmuotilla valetut talonperustukset ovat tutkitusti kokonaisedullisimmat ja energiatehokkaimmat. Vaivattomuus ja nopeus ovat lisäbonuksia, sillä samalla kertaa syntyvät sekä antura että valmispintainen sokkeli.

– Betonisydän valetaan EPS-eristekuorien sisään, jolloin sokkeli on valmiiksi eristetty. Premium-muotissa betonin keskellä on lisäksi eristelevy anturaan saakka. Näin eliminoidaan kylmäsillat, selvittää operatiivinen johtaja Esa Ruotsalainen SX Perustus Oy:stä muotin rakennetta.

Lämpöperustusmuoteilla säästöä materiaalikustannuksissa

Soklex-lämpöperustusmuotissa anturan leveys on aina vaadittua minimitasoa leveämpi. Sen ulko- ja sisäkuoret on liitetty yhteen kuorissa olevien ainutlaatuisten EPS-kennojen avulla, jolloin anturaleveydestä huolimatta säästyy sekä betonia että rahaa laudoittamalla tehtyyn valusokkeliin verrattuna.

Soklex-lämpöperustusten valumuotit toimitetaan aina neljä metriä pitkinä elementteinä. Rakennuksen kulmat, kaaret ja erkkerit rakennetaan paikan päällä. Eristeitä, anturoita ja raudoitusta voidaan muunnella kohteen mukaan.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

Yhteydenotot:
Esa Ruotsalainen
esa.ruotsalainen@soklex.fi

Lisätietoa: www.soklex.fi

.

Soklex-lämpöperustusmuoteilla saadaan aikaiseksi antura ja sokkeli samalla betonivalulla nopeasti ja työvaiheita säästäen. Soklex-lämpöperustus on markkinoiden energiatehokkain sekä kokonaisedullisin perustusratkaisu. Siinä yhdistyvät elementtiratkaisun ja paikallavalun edut samalla kun työaika sekä työvaiheet työmaan vaihtelevissa olosuhteissa pystytään minimoimaan.

Lainaukset

Esa Ruotsalainen, operatiivinen johtaja, SX Perustus Oy