Kukkaro kiittää vedensäästäjää

Vedenkulutuksemme, erityisesti lämpimän veden käyttömme vaikuttaa sekä kukkaroomme että ilmastopäästöihin. Unohdamme helposti, että veden lämmitys nostaa sen hinnan kolminkertaiseksi ja lisää myös hiilidioksidipäästöjä. Huoneistokohtainen Verto-vedenmittausjärjestelmä auttaa säästämään sekä vettä että euroja.

Suomalainen kuluttaa vettä keskimäärin 155 litraa vettä vuorokaudessa. Tästä 60 prosenttia on kylmää ja 40 prosenttia lämmintä vettä. Kun taloyhtiöt ovat siirtyneet vaivattomiin huoneistokohtaisiin Verto-vesimittareihin, kulutus on laskenut keskimäärin 30 prosenttia.

– Veden käytön vähentäminen on motivoivaa, kun omasta selkeästä näytöstä voi seurata kulutustaan tietäen samalla, että naapurin veden käyttö ei vaikuta omaan laskuun. Veden säästö näkyy heti omassa kukkarossa, muistuttaa liiketoimintajohtaja Marko Paasu.

Vedenkulutuksen reaaliaikaista seurantaa

Nyt oman kulutuksen seuraaminen on entistäkin kätevämpää, sillä joulukuussa lanseerattiin uusi VertoMobile, joka on ladattavissa Apple- ja Anroid-kaupoista. Sen avulla kuluttaja saa ajantasaiset käyttötiedot puhelimeensa sekä myös hälytyksen, mikäli veden kulutus poikkeaa normaalista. Näin esimerkiksi wc-pöntön läpivirtaus voidaan havaita aiempaa helpommin.

Verto-vedenmittausjärjestelmä on kotimaisen Vercon Oy:n yli 30 vuoden tuotekehityksen tulos.

– Olemme vedenkulutustiedon asiantuntijayritys ja pystymme tuottamaan myös ennakoivaa tietoa käyttäjillemme. Luotettavaan ja tarkkaan Verto vedenmittausjärjestelmäämme kuuluvat etäluettavat Verto-vesimittarit huoneistokohtaisine näyttöineen, VertoLive-pilvipalveluisännöitsijöille sekä nyt kuluttajille uutuutena VertoMobile, selvittää Paasu.

VertoLive on myös automaattinen hälytysjärjestelmä

VertoLiveä on helppoa käyttää internetselaimella. Isännöitsijät pystyvät seuraamaan taloyhtiön veden kulutusta huoneistokohtaisesti sekä tuottamaan asukkaiden kylmän ja lämpimän veden laskutustiedot automaattisesti. VertoLive hälyttää isännöitsijän ja huollon automaattisesti, mikäli vedenkulutus on jossain huoneistossa jatkunut kaksi tuntia.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

Faktaa vedenkulutuksesta:

• Huoneistokohtaiset vesimittarit laskevat päiväkulutuksen/henkilö keskimäärin 150 litrasta 110-100 litraan.
  • Tämä vähentää kiinteistön lämmitysenergian tarvetta lähes 10 prosenttia.

Yhteydenotot:

MARKO PAASU
Liiketoimintajohtaja
050 5711 614 / 010 734 0871
marko.paasu@verto.fi

www.verto.fi

.

Verto on kotimainen vedenmittausjärjestelmä, joka sisältää kompaktit vesimittarit sekä huoneistoyksikön. Järjestelmä lähettää huoneistokohtaiset kulutuslukemat isännöitsijälle automaattisesti internetin välityksellä. Lisäksi kuluttaja voi seurata reaaliaikaisesti omasta huoneistonäytöstään sekä lämpimän että kylmän veden kulutustaan.

Lainaukset

Marko Paasu, liiketoimintajohtaja, Verto