Naughty Brgrin Karoli(i)nat – definitely not the average!

Ravintolabisneksessä on oltava kova, mutta samalla pehmeä. Hullunrohkea ja jämäkkä Mama Naughty, joka huolehtii ravintolaterttunsa laumasta.

Naughty Brgrissa on todella poikkeuksellinen yrityskulttuuri. Se tulee selväksi heti kättelyssä, kun jututtaa markkinointipäällikkö Karoliina Kortetta ja HR-johtaja Karolina Haapaniemeä. - Toivomme että meidän innostuneisuus, intohimo ja arvojohtaminen valuvat arkeen joka päivä. Yhdessä teemme maailman parasta burgerikokemusta asiakkaille, Haapaniemi selventää.

Naisilta löytyy näkemystä, sillä molemmilla on takataskussa pitkä työkokemus ravintola-alalta. Korte on raivannut tiensä nykyiseen pestiin kesäapulaisesta markkinoinnin ammattilaiseksi. Haapaniemellä on puolestaan yli 20 vuoden monipuolinen kokemus alalta. – Olemme molemmat kasvaneet ravintolabisneksessä, joka on antanut mahdollisuuden näyttää kynnet, mutta opettanut myös tarvittavaa kovuutta. HR ja markkinointi kulkevat käsi kädessä ja yhdessä sparraaminen on mahtavan antoisaa, Korte toteaa.

Molemmat kuitenkin kokevat, että tavintola-alalla ei ole naisena muutoin tarvetta todistaa omaa osaamistaan. – Ala on raadollinen, mutta täällä pärjää kovalla työllä ja hyvällä asenteella. Se tarkoittaa, että on uskallettava heittäytyä uusiin tilanteisiin ja ottaa rohkeasti vastaan haasteita. Välillä on oltava jopa hullunrohkea. Tärkeintä on tekemisen palo, sillä paljon saa, jos on valmis tekemään kovasti töitä omien tavoitteidensa eteen, Haapaniemi painottaa.

Naughtyn perhe tukee tiukoissa tilanteissa

Naiset kokevat olevansa tällä hetkellä unelmaduunissa. – Olemme Naughtyssa yhtä suurta perhettä – tai ravintolaterttua – kuten meillä on tapana sanoa. Välillä taistellaan ja välillä rakastetaan, mutta perhe tukee, kun tulee tiukka paikka, Korte kiittelee.

– Samaa fiilistä haluamme luoda koko henkilöstölle. Puhumme todellakin perheestä, vaikka se saattaa kuulostaa kliseeltä. Panostamme siihen, että uusi työntekijä kokee itsensä tervetulleeksi perheeseen ensimmäisestä työpäivästä lähtien, kokoonnumme syömään Family Dinnerin kerran vuodessa ja suljemme ravintoloidemme ovet, jotta kaikki pääsevät mukaan – ja paljon muuta. Palkitsevinta onkin ollut huomata, että meidän ihmiset tekevät mielellään asioita yhdessä myös työajan ulkopuolella. Silloin koen olevani Mama Naughty, joka on onnistunut huolehtimaan laumastaan, Haapaniemi nauraa.

Rajoja ja rakkautta arvojen kautta

Karoliinat liputtavat vahvasti arvojohtajuuden puolesta. – Rock, Daring, Not Average ja By The Book eivät ole tavanomaisia arvoja, mutta hyvä niin, sillä niiden kautta luomme Naughty-perheeseen omintakeiset rajat ja rakkauden. Koen luovan työni kannalta parhaaksi arvon Not Average, sillä se tarkoittaa, että emme halua olla hajuttomia, mauttomia tai pelkkä seinätapetti. Asiat tehdään joko täysillä tai ei ollenkaan ja se antaa minulle mahdollisuuden heittää ilmaan hullujakin ideoita ilman rajoitteita. Se on tämän työn ehdoton suola, Korte heittää.

– Arvot ovat minulle henkilökohtaisesti todella tärkeä asia. Jos kokisin, että oman minän ja työminän välillä olisi selkeä arvoristiriita, en voisi työskennellä sellaisessa yrityksessä. Juuri siksi koenkin olevani juuri nyt oikeassa paikassa. Sellaisessa, jossa koko organisaatio elää ja hengittää arvoja, jotka allekirjoitan täysin. Eikä huono juttu ole sekään, että yrityskulttuurimme on luotu terveellä – ja hieman kreisillä – maalaisjärjellä. By the Book ja Not The Average antavat minulle mahdollisuuden olla työssäni jämpti, mutta sopivasti pehmeä, Haapaniemi lausahtaa lopuksi.

NAUGHTY BRGR -burgeribaari sai alkunsa Suomen ensimmäisen Top Chef voittajan, Akseli Herlevin, yli kymmenvuotisen taustatyön tuloksena. Maineikkaan uransa aikana Akseli on hakenut oppia Suomen huippuravintoloiden lisäksi mm. Australiasta ja Espanjan baskimaalta Martin Berasateguin kolmen Michelin tähden ravintolasta. Intohimo matkustamista ja ruokaa kohtaan näkyy vahvasti Naughty BRGR:n menussa.

Burgerimies Akselin sanoin: ”Olen jo pitkään etsinyt parasta burgeria ja tietotaitoa siihen mitä maailmanluokan burgerilta vaaditaan. Kaikki, mitä olen urani aikana tehnyt, kiteytyy tähän pisteeseen. Tavoitteenamme on olla maailman paras burgerielämyksiä tarjoava burgeribaari”

Toimintamme perustuu parhaisiin ja tuoreisiin aineksiin, jatkuvaan reseptien kehittämiseen ja kaiken kruunaa aito ja palveleva henkilökunta! Meillä burgereita tekevät ammattikokit ja salin puolella asiakkaat palvellaan yksilöllisesti ja toiveet huomioiden. Olemme rohkeasti erilainen ja haluamme tarjota yllättäviäkin makuelämyksiä.

Ensimmäinen Naughty BRGR avasi ovensa Helsingin Lönnrotinkadulle marraskuussa 2015. Tampereen pikkusisko perustettiin syyskuussa 2016, Turku avasi ovensa heinäkuussa 2017 ja burgeriperheemme uusin jäsen Jyväskylä avattiin kesäkuussa 2018. Kesäaikaan tapahtumissa kiertää Naughty Truck, vieden burgereiden ilosanomaa sinne, missä kivijalkaravintolaa ei ole.