Nauti kolme annosta päivässä

Maitoa, piimää, jogurttia, viiliä, rahkaa, juustoa, maitokahvia, kaakaota, smoothieta... Valikoima on laaja ja monipuolinen. Siitä on helppo valita joka makuun.

On luomua, eri rasvapitoisuuksia, laktoosittomia ja valikoima laajenee koko ajan. Nauti maitotuotteita joka päivä kolme annosta.

Maito tai piimä sopii ruokajuomaksi ja samettinen jogurtti on oivallista aamu- tai välipalalle. Kokeile ranskalaiseen tapaan pala juustoa jälkiruuaksi, ja hampaasi kiittävät.

Arkeen on hyvä valita vähärasvaiset ja rasvattomat, maustamattomat tuotteet.

Maito ja maitotuotteet ovat monipuolisia ravintoaineiden lähteitä. Niissä on hyvälaatuista, hyvin imeytyvää ja tehokkaasti elimistön hyväksikäytettävää proteiinia ja paljon muita ravintoaineita kuten B-ryhmän vitamiineja, kalsiumia, jodia, sinkkiä ja magnesiumia. Moniin nestemäisiin maitovalmisteisiin on lisätty D-vitamiinia. Tämä on parantanut suomalaisten D-vitamiinin saantia.

Maitojaterveys.fi

Maito ja Terveys ry on viestinyt maidon merkityksestä suomalaisten ravitsemuksessa jo 60 vuotta. Tuona aikana maitotuotteiden valikoima on laajentunut valtavasti kahdesta maitolaadusta moneen erilaiseen juotavaan maitoon, piimään ja muihin maitovalmisteisiin.

Maito ja maitotuotteet ovat olleet osana suomalaisia ravitsemussuosituksia aina. 5-6 desilitraa nestemäisiä maitotuotteita ja 2-3 viipaletta juustoa päivässä kattaa elimistön kalsiumin tarpeen ja sisältää hyvän määrän muita elimistölle tärkeitä ravintoaineita. Maitotuotteet kannattaa ottaa tavaksi!