Palkitse itsesi hyvällä saunakokemuksella

Maailmassa on oltava edes yksi paikka, jossa rauhoittua – ja se on sauna. Helon filosofiassa sauna on oma maailmansa, joka tarjoaa omistajalleen arvokkaan hengähdystauon hektisestä arjesta.

Suomalainen Helo Oy on yksi vanhimpia sauna-alan toimijoita. Helo on ollut merkittävä tekijä jo silloin kun sähkökiukaita alettiin toden teolla valmistaa 1970-1980-luvulla. Tänä päivänä sauna on Helon näkökulmasta muutakin kuin kiuas ja yhtiön tuotevalikoimaan kuuluvat Helo- ja Kastor-tuotemerkin puu- ja sähkölämmitteisten kiukaiden lisäksi niiden valvontalaitteet, takat, höyrystimet, sauna- ja höyryhuoneet, höyrykaapit, infrapunakaapit sekä erilaiset saunaan ja höyrykylpyyn liittyvät tarvikkeet.

Sauna on yksilöllinen kokemus

Helo lähestyy saunaa ja saunomista hyvin kokonaisvaltaisesti. – Sauna on mielestämme aina pitkän tähtäimen investointi. Siksi sen on oltava tila, jossa viihdytään, josta voi nauttia pitkään ja joka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden hengähtää arjen hektisyydestä ja hälystä ilman älypuhelimia ja muita teknisiä vempaimia, Helo Oy:n toimitusjohtaja Jan Björkbom toteaa.

Jotta saunasta voi syntyä tällainen kokonaisuus, Helo panostaa jälleenmyyjäverkostonsa kautta konsultoivaan myyntiin. – Jokaisen saunaa harkitsevan kannattaisi ensisijaisesti pohtia millaisen kokemuksen saunomisesta haluaa luoda. Sen jälkeen Helon valikoimasta voi valita henkilökohtaisiin mieltymyksiinsä parhaiten sopivan kiukaan, sisustusmateriaalit ja valaistuselementit.

Suomalainen sauna on käsite

Suomalainen sauna on maailmalla jo käsite. – Suomalaista saunakulttuuria arvostetaan ja moni haluaisi itselleen aidon suomalaisen saunan. Toisaalta saunakulttuuriimme liitetään myös hieman erheellisesti se ajatus, että suomalainen sauna on todella kuiva ja kuuma. Ei ole olemassa yhtä suomalaista tapaa saunoa, ja saunakokemukseen vaikuttaa aina saunan lämpötila ja kosteuspitoisuus. Jos saunan lämpötila on 55-astetta, mutta kosteuspitoisuus 60-65, on saunassa mukava hengittää, eikä löylyä tarvitse heittää käytännössä lainkaan. Suomalaisin elementein voi siis luoda myös saunan, joka on miellyttävä ja jossa voi viihtyä pitkään.

Himalayan salaisuus on vesisäiliö

Tällaisen mahdollisuuden tarjoaa esimerkiksi Helon kiuas Himalaya. Sen uumenissa on nimittäin vesisäiliö, joka pitää saunan miellyttävän kosteana. Himalayan lempeässä lämmössä voi näin viihtyä pitkään ja siitä nauttivat myös lapset. Löylynautinnosta voi myös tehdä yksilöllisen höyrystämällä vuorisuolaa tai lisäämällä aromaattisia löylytuoksuja kiukaan vesisäiliöön. – Halutessaan voi toki nostaa lämpöä ja heittää suomalaistyyliin löylyä, Björkbom toteaa.

Yhteydenotot: Helo Oy, +358 207 560 300
Teksti: www.editori.fi/kv

elo Oy kuuluu maailman johtaviin sauna- ja höyrykylpyalan yrityksiin. Kehitämme, valmistamme ja markkinoimme sauna- ja höyrykylpyalan tuotteita maailmanlaajuisesti. Helo Oy:n tuotevalikoimaan sisältyvät Helo- ja Kastor-tuotemerkin puu- ja sähkölämmitteiset kiukaat ja niiden valvontalaitteet, takat, höyrystimet, sauna- ja höyryhuoneet, höyrykaapit, infrapunakaapit ja erilaiset saunaan ja höyrykylpyyn liittyvät tarvikkeet. Helolta saat myös koko saunansisustuksen, mm. lauderatkaisut, paneelit seinille ja kattoon, saunan valaistukset ja lasitukset, sekä muut saunan sisustustuotteet Helo Deco -tuotemerkin alta.

Lainaukset

Jan Björkbom, toimitusjohtaja, Helo Oy:n