Pyydystä iso kala Lapin ammattikorkeakoulussa

Lapin ammattikorkeakoulussa voi yhdistää korkeatasoisen englanninkielisen, kansainväliseen liiketoimintaan tai ICT-osaamiseen valmentavan ja loppututkintoon johtavan opiskelun sekä ympäröivän puhtaan luonnon ainutlaatuiseksi kokemukseksi.

Lapin AMK on edelläkävijä uuden teknologian ja lisääntyvän digitalisaation hyödyntämisessä opiskelussa.

– Meillä on yksi Master- ja kaksi Bachelor-tason koulutusohjelmaa kokonaan englanniksi. Master-tason koulutus voidaan suorittaa työn ohella etä-opiskeluna ja opiskelijat tulevat eri puolilta maailmaa, selvittää Kaupan ja kulttuurin osaamisalajohtaja Leena Alalääkkölä. Digitalisaatio tulee näkymään uudessa opetussuunnitelmassa vahvasti ja tänä syksynä avattiin uusi Liiketoiminnan digitalisaation koulutusohjelma.

Kansainvälisiä opintoja puhtaassa, rauhallisessa luonnossa

Englanninkielinen koulutus keskittyy ICT-osaamiseen ja kansainvälisen liiketoiminnan osaamiseen. Opiskelun ohella tehdään paljon yhteistyötä yritysten kanssa.

–  Aineopetus on toki tärkeää, mutta uudessa opetussuunnitelmassamme kytkemme siihen voimakkaasti myös tutkimus- ja kehitystyön. Hanketoimintamme kumppaneita on ympäri maailmaa. Opiskelijat pääsevät mukaan kansainvälisiin hankkeisiin sekä kurkistamaan yritysmaailmaan samalla kun he kokevat tekevänsä merkityksellistä työtä, korostaa Alalääkkölä.

Loppututkintoon tähtäävän opiskelun lisäksi Lapin AMK tarjoaa myös erillisiä opintoja.

Vuonna 2015 aloitettiin Arctic Summer School, johon voivat osallistua niin omat opiskelijat kuin ulkopuolisetkin.

– Summer Schoolissa on mahdollista suorittaa 30 Business- ja ICT-alan opintopistettä hyvin kansainvälisessä ympäristössä. Yhteistyö Fulbright-organisaation kanssa mahdollistaa korkeatasoiset ulkomaiset opettajat yhteistyöhön kampukselle. Kesällä opiskelijoita oli 19 eri maasta, iloitsee lehtori Teresa Chen.

Lapin AMK myös tarjoaa koulutusta ulkomaisille asiakkaille. Elokuussa opiskelemassa oli 19 intialaista, jotka suorittivat viiden opintopisteen koulutuksen innovoinnista, osana Master-tutkintoa. Sisältö kohdentui erityisesti pohjoismaiseen perheyrittäjyyteen.

Suomen ulkopuolelle on toteutettu valmennuskursseja amk:ihin pyrkiville ja koulutusvientitarjouksia on mahdollisilla asiakkailla.

Uusimpana koulutuksena aloitamme helmikuussa 2017 neljän viikon mittaisen Arctic Winter Schoolin Rovaniemellä. Opiskelijoiden on mahdollista opintojen ohessa kokea Lapin lumen, jään ja revontulien eksotiikka ja tavata kaamoksessa myös joulupukki.

Teksti: Maija-Liisa Saksa

Yhteydenotot:
www.lapinamk.fi

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Lapin AMKin henkilöstö, opiskelijat ja yhteistyökumppanit muodostavat monialaisen yhteisön, jossa jokaisella on oma arvokas tehtävänsä. Opintotarjontaa löytyy hyvinvointipalveluiden, kulttuurin, matkailun sekä teollisuuden ja luonnonvarojen osaamisalueilta. Tutkinto-opiskelijoiden määrä on noin 5800 ja henkilöstömäärä noin 470.

Lainaukset

Opiskelijat pääsevät mukaan kansainvälisiin hankkeisiin sekä kurkistamaan yritysmaailmaan samalla kun he kokevat tekevänsä merkityksellistä työtä.
Leena Alalääkkölä, Kaupan ja kulttuurin osaamisalajohtaja, Lapin Ammattikorkeakoulu