Sairauden kanssa ei tarvitse jäädä yksin!

Kuntoutus auttaa kohti parempaa elämänlaatua, kun sairaus tai vamma heikentää toimintakykyä arjessa. Moniammatillisilla kuntoutusjaksoilla terveyden ja hyvinvoinnin asiantuntijat, kuten lääkäri, psykologi, sosionomi, toimintaterapeutti ja ravitsemusterapeutti, auttavat kuntoutujaa elämäntilanteessa eteenpäin monin eri tavoin. Kuntoutus tarjoaa monipuolista tietoa, taitoa ja tukea – ja se on kuntoutujalle ilmaista.

Vaikuttavan kuntoutuksen perusta on hyvä, moniammatillinen yhteistyö.

– Kankaanpäässä on vahvaa esimerkiksi neurologisen ja TULES-kuntoutuksen osaamista. Saamme valtavan hyvää palautetta henkilökunnan asiantuntemuksesta sekä aidosta paneutumista asiakkaidemme tilanteisiin. Meillä vallitsee täällä lisäksi sellainen hyvä Kuntsarin henki, jonka asiakkaatkin huomaavat, kertoo kuntoutuksen ohjaaja (YAMK) Seija Noppari.

Yksilöllisesti sinulle

Yksilölliset kuntoutusjaksot perustuvat aina kuntoutujan omiin tavoitteisiin, joiden saavuttamiseen tähdätään ammattilaisten sekä muiden kuntoutujien vertaistuen avulla. Kuntoutus ei ole vain fyysistä suorittamista, vaan ihmisen hyvinvointi otetaan huomioon monipuolisena, myös psyykkisenä ja sosiaalisena kokonaisuutena.

Kelan tai vakuutusyhtiön maksamista kuntoutuspalveluista ei aina muisteta kertoa sairastuneille tai heidän läheisilleen. Kannattaakin olla aktiivinen, ja selvittää erilaisia vaihtoehtoja, sillä sairauden tai vamman aiheuttamassa elämäntilanteessa ei todellakaan tarvitse jäädä yksin.

Kuntoutuskeskus Kankaanpää

Kankaanpää on palveluvalikoimaltaan Suomen monipuolisin kuntoutuskeskus, joka tarjoaa laadukasta kuntoutusta koko elämänkaarelle. Viihtyisässä ja virkistävässä hyvinvoinnin keskuksessa on 242 asiakaspaikkaa ja paljon mahdollisuuksia viihtymiseen myös vapaa-ajalla.

www.kuntke.fi