Suomalainen Forsman Tea on teen ystävän paratiisi

Moni voi yllättyä, että Helsinki-Vantaan lentokentän läheltä löytyy suomalaisen Forsman Tean kansainvälinen teetehdas ja upea teemyymälä. Se ei ole sattumaa, sillä tinkimätön laatu on ollut Forsman Tean menestyksen resepti jo 40 vuotta.

Forsman Tea on poikkeuksellinen suomalainen yritys, sillä Suomea ei ehkä perinteisesti  tunneta maailmalla teestä. Tästä huolimatta Forsman Tea on onnistunut rakentamaan vahvan suomalaisen teebrändin, joka on tehnyt jo 40 vuoden ajan kansainvälistä kauppaa hienoimpien teelaatujen parissa.

Forsman Tean laatu on noteerattu myös maailmalla. Toimitusjohtaja Ari Santamäki kertoo kuriositeettina, että yhtiö on toimittanut vuosien ajan teetä esimerkiksi Moskovan parhaisiin hotelleihin, ravintoloihin ja erikoisteekauppoihin.

Parhaat raaka-aineet Suomeen ilman välikäsiä

Mutta mikä on Forsman Tean salainen resepti?

– Laatu. Meille on ehdottoman tärkeää saada teelehdet kuluttajan kuppiin mahdollisimman tuoreina, sillä paras teemaku hautuu tuoreista teelehdistä. Siksi hankimme teet suoraan tuottajamaista ja parhailta viljelmiltä. Emme osta raaka-ainetta välikäsien kautta, sillä haluamme valmistaa teen mahdollisimman tuoreesta viljelykauden uudesta sadosta.

Yhtiön toimintamalli on palkitseva myös paikallisille tuottajille.

– Meille on ollut aina tärkeää toimia reilusti teeviljelijöiden suuntaan. Viljelijän kannalta se tarkoittaa, että kun hän toimittaa meille Forsmanin kriteerit täyttävää laatua, olemme hänelle vuodesta toiseen uskollinen kumppani. Hyvä suhde tuottajiin takaa puolestaan sen, että saamme maailmalta aina parhaat raaka-aineet.

Valmistus kysynnän mukaan

Se, miksi Forsman Tea maistuu kuluttajan kupissa aina asteen verran paremmalta,  varmistetaan Forsmanin teetehtaalla suomalaisten osaajien tiukassa kontrollissa.

– Teemaut eivät tule teetehtaallemme valmiina sekoituksina, vaan ne syntyvät Vantaan tehtaalla omalla reseptiikalla ja suomalaisten osaajien ammattitaidolla. Reseptiikkaa ja maustamisen jaloa taitoahan olemme hioneet jo 40 vuotta. Raaka-aineet varastoidaan optimaalisissa olosuhteissa ja valmistamme teesekoitukset 300 kilon erissä sitä mukaa kun tilaukset lähtevät tehtaalta. Näin voimme olla varmoja siitä, että Forsman Tea maistuu jokaisessa kupissa aina yhtä laadukkaalta.

www.forsman-tea.com

www.forsman-tea.ru

……………

Tutustu Forsman Tean makumaailmaan kentällä ja Teemyymälässä!

Voit tutustua Forsman Tean valikoimaan lentokentällä Non-Schengen-alueen pop-up- ja tuloaulan 2A -myymälöissä!

Teen ystävän taivas avautuu lentokentän lähellä sijaitsevassa Forsman Tea Teemyymälässä, josta löydät 500 erilaisen Forsman Tean valikoiman, jossa voit sukeltaa teen syvempään olemukseen, maistella, tuoksutella tai hankkia lahjaksi vaikkapa kauniin teepannun.

Forsman Teashop

Suokalliontie 7

Aukioloajat

Ma 11–16.30
Ti–Pe 11–18
La 10–15
Joulukuun sunnuntait 12–17

Yhteydenotot:

Forsman teemyymälä:
teemyymala@forsman-tea.com

Myynti ja markkinointi
myynti@forsman-tea.com

.

Aaro Forsman Oy on suomalainen vuonna 1979 perustettu teetalo, joka pakkaa ja maustaa teet Suomessa, pohjoismaiden suurimpiin kuuluvalla teetehtaalla.

Lainaukset

Ari Santamäki, toimitusjohtaja, Forsman Tea