Tarvitsetko apua yrityksesi digipalapelin kokoamisessa?

Monivuotinen saksalais-suomalainen digikumppanuusohjelma auttaa yrityksiä kokoamaan digitalisaatiopalapelinsä.

– Saksalaiset yritykset yhdistävät Suomen perinteiseen pohjoismaiseen imagoon, vain harvat ovat tietoisia Suomen digipotentiaalista. Suomi on yksi maailman digitalisoituneimmista maista ja on EU-maiden henkisen digipääoman kärkimaa, Saksalais-Suomalaisen Kauppakamarin toimitusjohtaja Dagmar Ossenbrink toteaa.

Ossenbrinkin mukaan suurin osa Saksan yrityksistä tarvitsee tukea, palveluja ja ratkaisuja digitalisoinnissa.

– Ne tietävät, että jotain on tehtävä, mutta ovat epävarmoja siitä, mitä, miten ja kenen kanssa.

Loistava mahdollisuus yhteistyöhön

Saksalais-Suomalainen Kauppakamari on yhteistyökumppaneidensa Keskuskauppakamarin, Teknologiateollisuus ry:n ja Saksan digitalisaation keskusjärjestön Bitcomin kanssa käynnistänyt monivuotisen ohjelman, joka tarjoaa yrityksille konkreettisia toimenpiteitä ja auttaa löytämään oikeat yhteistyökumppanit. Ohjelma keskittyy neljään teemaan: teollisuus 4.0, robotiikka ja automaatio, digital construction, cleantech ja e-health.

– Koko projektin lähtöajatus on luoda henkilökohtaiset yhteydet paikallisten yritysten välille molemmissa maissa. Tällä hetkellä kartoitamme potentiaalisia yrityksiä Suomessa ja Saksassa. Sen jälkeen vuorossa on yritysten kahdenkeskiset tapaamiset ja yksilöllinen valmennus. Prosessi päättyy neljän teeman tapahtumiin Saksassa, joihin osallistuu yli 50 yritystä. Mielestäni tämä on loistava mahdollisuus yhteistyöhön. Saksalaisyrityksille tämä on merkittävä tilaisuus päästä hyödyntämään suomalaisyritysten maailmanluokan digiosaamista. Meidän näkökulmastamme tämä yhteistyömahdollisuus tarjoaa palapelin puuttuvat osat molemmille osapuolille, Ossenbrink kertoo.

Teksti: Mia Heiskanen

Yhteydenotot:
Dagmar Ossenbrink
dagmar.ossenbrink@dfhk.fi
www.dfhk.fi

.

Saksalais-Suomalainen Kauppakamari – sinun kumppanisi Saksan markkinoilla. Tarjoamme yrityksille monipuolisia asiantuntijapalveluja ja Saksan markkinoiden syvällinen tuntemuksemme on erittäin vahva. Kun Saksan markkinoille pääsy ja siellä menestyminen ovat yrityksellesi avainasia, käänny meidän puoleemme.

Lainaukset

Saksalaiset yritykset yhdistävät Suomen perinteiseen pohjoismaiseen imagoon, vain harvat ovat tietoisia Suomen digipotentiaalista. Suomi on yksi maailman digitalisoituneimmista maista ja on EU-maiden henkisen digipääoman kärkimaa.
Dagmar Ossenbrink, Saksalais-Suomalaisen Kauppakamarin toimitusjohtaja