Täyteläisiä makuja puhtaista raaka-aineista

Vuonna 1988 perustettu Huhtahyvät tunnetaan laadukkaista kokolihaleikkeleistään, meetvursteistaan, lihahyytelöistään sekä gourmet-salaateistaan. Yrityksen Kankaanpään tehtaan uudenaikaisilta tuotanto- ja pakkauslinjastoilta valmistuu noin viisi miljoonaa kiloa lihatuotteita ja salaatteja vuodessa.

Huhtahyvät panostaa sekä tehokkaaseen tuotantoon että tinkimättömään laatuun. Puhtaat raaka-aineet ja itse kehitetyt reseptit ovat toiminnan keskiössä uudesta teknologiasta huolimatta.

Vahvuutemme on sloganimme mukaisesti se, että teemme luonnollisen hyvää. Se tarkoittaa kansainvälisellä ISO FSSC22000-standardilla sertifioitua korkeaa laatua ja puhtautta raaka-aineissa ja tuotantomenetelmissä. Raaka-aineet hankimme Suomesta aina, kun se on mahdollista, kertoo Huhtahyvät Oy:n toimitusjohtaja Jukka Vilska.

Yrittäjä Vilskasta tuli vuonna 1988, kun hän osti Huhtahyvät yhdessä isänsä kanssa. Kolmannen polven perheyrityksessä on Jukka Vilskan lisäksi töissä hänen siskonsa ja siskonpoikansa. Omat lapsetkin ovat kesätöissä yrityksessä.

Pakkaustekniikan edelläkävijä

Huhtahyvät on Jukka Vilskan johdolla panostanut yrityksen alusta saakka nykyaikaiseen tuotantoon ja tehokkuuteen. Onnistuneiden investointien ja joustavan toimintatapansa ansiosta ketterä perheyritys on onnistunut säilyttämään markkina-asemansa ja laajentamaan toimintaansa kilpailluilla markkinoilla.

Vuonna 2014 kestomakkaroiden ja salaattien tuotantokapasiteetti kaksinkertaistettiin uusimalla tuotanto- ja pakkauslinjastot eli tuotanto tuplaantui samalla kun vakituisen henkilöstön määrä pysyi noin 65 henkilössä.

Kone- ja laiteinvestointien lisäksi yritys on panostanut kuluttajaystävällisiin erikokoisiin uudelleensuljettaviin ja ekologisiin pakkauksiin.

Päätimme lähteä jo 2000-luvun alussa suojakaasurasioista eri linjoille ja otimme ensimmäisten yritysten joukossa Suomessa käyttöön uudelleen avattavat rasiat. Saimme niistä myös maailman parhaan pakkauksen palkinnon vuonna 2003, pakkausalallakin aiemmin työskennellyt Vilska kertoo.

Uusimmassa pakkausversiossa salaattirasioista on poistettu metallia sisältävä välikansi, joten rasia on helpompi avata sekä vähemmän pakkausmateriaalia sisältävänä entistäkin ympäristöystävällisempi.

Tehokkuutta mausta tinkimättä

Huhtahyvien majoneesipohjaisten gourmet-salaattien suosio perustuu omiin resepteihin, joita kehitetään jatkuvasti.
Saamme verkkosivujen kautta hyvää palautetta uudelleen avattavien pakkausten lisäksi salaattien täyteläisestä mausta. Se johtuu siitä, että emme säästele raaka-aineissa, Vilska huomauttaa.

Huhtahyvät valmistaa salaatteja oman brändin ja kaupan merkkien alla noin kolmanneksen liikevaihdostaan. Kuluttajien suosikkeja ovat varsinkin metsäsieni- ja savulohisalaatit. Uusia makuja testataan jatkuvasti.

Yhteydenotot: Huhtahyvät Oy, p. 02 572850
Teksti: Editori.fi

. Lisätietoa: Valtteri Rantalainen | p. 040 561 7703 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi

Tuotteet: kokolihaleikkeleet, meetvurstit, lihahyytelöt, gourmet-salaatit