Tyylikäs kauluri onkin markkinoiden turvallisin pyöräilykypärä

Koetko, että pyöräilykypärä hiostaa päätä ja latistaa hiukset? Hövding on aivan uudenlainen pyöräilykypärä, joka muuttuu kolaritilanteessa tyylikkäästä kaulurista markkinoiden turvallisimmaksi kypäräksi.

Pyörällä kaadutaan ja kolaroidaan useammin kuin tilastot kertovat, mutta moni karsastaa pyöräilykypärää ulkonäkö- ja mukavuussyistä. Hövding on tervetullut vaihtoehto. – Se on tyylikäs kauluri, jonka sisällä oleva turvatyyny aktivoituu ja avautuu kolaritilanteessa hetkessä pään ja niskan suojaksi, Hövding-kypäriä maahantuovan Helkama Veloxin tuoteryhmäpäällikkö Janne Vanttaja valottaa.

Hövding mahdollistaa siis turvallisen pyöräilyn ilman hiukset litistävää tai säätöpannan painauman otsaan jättävää kypärää. Tuotetta on saatavilla kolmessa eri koossa ja jopa eri värisin kuosein.

Tutkitusti turvallisin

Hövding on paitsi esteettinen, mutta myös ehdottoman turvallinen valinta, sillä se pärjäsi hienosti ruotsalaisen Folksam-vakuutusyhtiön testissä, jossa se tarjosi kolme kertaa paremman iskunvaimennuksen parhaisiin, perinteisiin kypäriin verrattuna. Tuote on myös CE-merkitty eli se täyttää EU:n turvallisuusstandardit.

Suojaa myös kaulaa ja niskaa

Hövding antaa pyöräilijälle kolaritilanteessa myös kokonaisvaltaisempaa suojaa. – Tekniikka perustuu auton airbageihin eli kaulurissa on repeytymissaumat, joiden alta huppu singahtaa törmäyksessä pyöräilijän pään, kaulan, niskan ja jopa kasvojen suojaksi, Vanttaja kertoo.
Tyylikäs Hövding-pyöräilykypärä on saatavilla Suomen Polkupyörätukun myymälöistä (osassa tilaustuotteena) sekä useista asiantuntevista pyöräliikkeistä. Teksti: Mia Heiskanen

Kattava lista jälleenmyyjistä löytyy osoitteesta
www.hovding.com/retailers
www.hovding.com