Travellink Liikematkat kasvaa yli 50 %:n vuosivauhtia

Travellink, joka kuuluu eDreams ODIGEO –ryhmään, kasvaa vakaasti Suomessa. eDreams ODIGEO on Euroopan suurin nettimatkatoimisto ja verkkokauppayhtiö sekä maailman suurin lentojen välittäjä netissä. Travellink Liikematkat on jatkanut yli 50 %:n kasvua vuosittain.

Kauppalehden Päättäjäatlaksen 2014 mukaan Travellink on kolmanneksi käytetyin liikematkatoimisto Suomessa. Travellinkin tavoitteena on edelleen kasvattaa voimakkaasti markkinaosuutta liikematkustuksen sektorilla.

”Travellink on syntynyt suoraan online-maailmaan toisin kuin perinteiset matkatoimistot. Kasvumme perustuu helppokäyttöiseen, asiakkaiden kanssa yhteistyössä kehitettyyn online-työkaluun, kilpailukykyiseen hinnoitteluun sekä erinomaiseen ja nopeaan asiakaspalveluun. Saamme suuruuden ekonomian edut mutta olemme silti paikallinen ja ketterä toimija”, summaa Travellinkin maajohtaja Anne-Marjut Väänänen. Samanlainen liikematkakonsepti on nyt käytössä 10 maassa.

eDreams ODIGEO –ryhmä panostaa jatkuvasti tekniseen edelläkävijyyteen ja ykkösasemansa säilyttämiseen. ”Yhtiömme strategia, joka perustuu innovaatioihin, kansainvälistymiseen, erilaistumiseen, tutkimukseen, kehitykseen ja investointeihin, on ollut sekä kansainvälisen että paikallisen kasvun avain”, kertoo eDreams ODIGEOn pääjohtaja ja perustajajäsen Javier Perez-Tenessa. eDreams ODIGEO toimii nyt 43 maassa ja sillä on 15,4 miljoonaa asiakasta.

eDreams ODIGEO on listattu Espanjan pörssiin. Liikevaihto oli viime tilikaudella 4.384 miljardia euroa. Tämän tilivuoden toisella neljänneksellä tuotot (myyntikate) ovat kasvaneet 20 % kansainvälisellä markkinalla, liikematkoissa ja muissa palveluissa 22 %. Yhtiön nettotulos on 27 % korkeampi kuin edellisenä vuonna. Yhtiön tavoitteet tälle tilikaudelle ovat vakaan liikevaihdon kasvun sekä 90 miljoonan euron operatiivisen tuloksen saavuttaminen, kerrotaan yhtiön pörssitiedotteessa.

Lisätietoa:Anne-Marjut Väänänen, maajohtaja Travellink. Puhelin: +358 41 5222 322. Sähköposti: anne-marjut.vaananen@travellink.com

Avainsanat: