Travellink Liikematkat toi työmatkat matkapuhelimeen

Travellink Liikematkat on avannut ensimmäisenä liikematkatoimistona Pohjoismaissa mobiilipalvelun, jonka avulla työmatkat voi varata itse matkapuhelimella (m.travellink.fi/yritys).

Yritykset voivat varata matkansa nyt joko internetistä, matkapuhelimella tai asiakaspalvelusta, ja kaikki kolme kanavaa toimivat saumattomasti yhteen. Matkapuhelimella saa samat palvelut kuin internetissä. Matkavalikoiman lisäksi näkyvät yrityksen sopimushinnat ja yrityksen matkustuskäytännöt. Mobiilipalvelu toimii ilman erillisiä ohjelmalatauksia kaikissa matkapuhelimissa, joissa on suuri näyttö ja ajanmukainen selain.

Travellink Liikematkat kehittää itse sähköiset matkapalvelunsa pääkonttorissaan Tukholmassa asiakkailta tulleiden toiveiden mukaan. ”Yhä useampi tekee töitä matkapuhelimensa kautta. Meistä on erittäin tärkeää, että matkustajamme voivat hoitaa matkavaraukset myös matkapuhelimella. Kaikilla yritysasiakkaillamme on pääsy mobiilipalveluun, jolle on jo nyt ollut runsaasti kysyntää ”, kertoo Travellink Liikematkojen myyntipäällikkö Jussi Torvinen.

Travellink Liikematkat valtaa matkamarkkinaa

Travellink Liikematkojen myynti lisääntyi 25 % vuoden 2011 aikana, kun koko markkina kasvoi vain 11 % (SMAL Suomen matkatoimistoalan liitto). ”Merkittävin syy kasvuun on liikematkojemme hintataso, jonka pystymme pitämään alhaisena kustannustehokkaiden toimintatapojemme avulla”, kertoo Jussi Torvinen. Internetin kautta varaa matkansa itse yli 80 % asiakkaista.

”Voimme asettaa asiakasyritystemme kanssa yhdessä tavoitteen internetin käytölle matkojen varauksissa, mikä jää harvoin alle 70 %:n. Kokemuksemme mukaan tavoite saavutetaan yrityksissä kuudessa kuukaudessa. Jos yritys ei ole saavuttanut tavoitettaan määräajassa, me maksamme asiakaspalvelun ja internetin käytön erosta johtuvat kustannukset. Tähän mennessä emme ole joutuneet maksamaan mitään. Tämä kertoo siitä, että matkojen varaaminen itse internetin kautta on helppoa ja joustavaa”, jatkaa Jussi Torvinen.

”Myös ammattitaitoisen asiakaspalvelun merkitys menestyksessämme on tärkeä. Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin matkustamiseen liittyviin kysymyksiin ja on varausten teossa tukena tarvittaessa. Viimeisen tutkimuksemme mukaan yli 90 % asiakkaista oli tyytyväisiä asiakaspalveluumme”, lisää Jussi Torvinen.

Avainsanat: