Travellinkille uusi Pohjoismaiden johtaja

Erik Wikander on nimitetty Travellinkin, Euroopan suurimman nettimatkatoimisto eDreams ODIGEON Pohjoismaiden alueen johtajaksi. Hän seuraa tehtävässään Peter Carlssonia, joka on toiminut yhtiön toimitusjohtajana vuodesta 2000.

- Erik tuo Travellinkille arvokasta tietoa ja kokemusta digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä ja johtamisesta eri yrityksissä ja toimialoilla. Siitä on paljon etua Travellinkin aseman vahvistamisessa edelleen pohjoismaisella markkinalla, sanoo Andreas Adrian, Chief Trading Officer, eDreams ODIGEO.

Erik on toiminut aikaisemmin liikkeenjohdon konsulttina digitalisaation alueella PricewaterhouseCoopers PwC:ssä, yhdessä maailman suurimmista konsulttiyrityksistä. Hän on työskennellyt sekä Tukholmassa että Lontoossa. Viimeisimmässä tehtävässään hän vastasi PwC:n digitalisaation neuvonnan rakentamisesta Ruotsissa.

Travellink on vahvin netissä myytävien lentomatkojen brändi kasvavilla ja nopeasti muuttuvilla pohjoisilla markkinoilla.

- Lähiaikojen painopisteeni on varmistaa siirtyminen yhteiselle alustallemme, joka tarjoaa meille kokonaan uuden tuotevalikoiman ja auttaa vahvistamaan asiakastarjontaamme, kertoo Erik Wikander uudesta tehtävästään.

Aikaisemmassa tehtävässään Erik työskenteli pääasiassa perinteisissä yrityksissä, joissa tehtiin suuria digitaalisia muutoksia.

- On erittäin jännittävää saada työskennellä matkamaailmassa, joka on toimialoista digitaalisesti edistynein. Tuon mukanani sekä tietoa että inspiraatiota muilta toimialoilta, mutta samalla suhtaudun nöyrästi matka-alan monimutkaisiin haasteisiin, sanoo Erik Wikander.

Lisätietoa:
Peter Hellström, lehdistövastaava, +46 73 773 6041, peter.hellstrom@odigeo.com