Efecte ja Wakaru konsultointi- ja koulutusyhteistyöhön

Ohjelmistoyhtiö Efecte ja palvelu- ja projektijohtamisen palveluyritys Wakaru tiivistävät yhteistyötään ja alkavat tarjota yhdessä SIAM –palveluintegraatiomalliin pohjautuvaa prosessikonsultointia sekä parhaiden käytäntöjen (ITIL, PRINCE2, TOGAF) koulutusta.

”Prosessikonsultointiin ja –koulutuksiin keskittyneen Wakarun palvelut täydentävät erinomaisesti Efecten kokonaistarjoomaa. Yhteistyön ansiosta pystymme ainoana pohjoismaisena SIAM –yhteensopivana IT-palveluhallinnan ohjelmistokehittäjänä tarjoamaan asiakkaillemme heidän tarpeisiinsa soveltuvaa prosessikonsultointia sekä räätälöityjä täsmäkoulutuksia. Näin varmistamme, että asiakkaamme saavat nopeasti ja tehokkaasti täyden hyödyn irti valitsemastaan palveluhallinnan kokonaisratkaisusta”, kertoo Efecten toimitusjohtaja Sakari Suhonen.

”Asiakkaat tarvitsevat tänä päivänä jatkuvasti monimutkaistuvien monitoimittajaympäristöjen hallintaan kokonaispalvelua SIAM-mallin mukaan. Palvelunhallinnan kokonaisratkaisutyökalun lisäksi tarvitaan prosessien kehittämistä, henkilöstön kouluttamista sekä viitekehys toimittajien hallintaan. Wakaru tarjoaa ratkaisun tähän yhdessä Efecten kanssa.”, toteaa Wakarun toimitusjohtaja Jaakko Kuosmanen.

Sakari Suhonen, toimitusjohtaja, Efecte Oy, puh. +358 50 384 3576

Jaakko Kuosmanen, toimitusjohtaja, Wakaru Oy, puh. +358 40 728 5870

Ohjelmistoyhtiö Efecte kehittää uuden sukupolven palveluhallinnan kokonaisratkaisua nimeltä Efecte Edge. Se koostuu Efecte Service Management –ohjelmistosta, johon on sulautettu käyttöoikeuksien hallinta ja helppokäyttöinen itsepalvelu. IT-palveluhallinnan lisäksi yhtiö kehittää Efecte Self-Service itsepalvelusovellusta organisaatioiden toiminnan ja palveluiden tuottamisen tehostamiseksi sekä Efecte Identity Management nimistä käyttöoikeuksien- ja identiteetinhallintaohjelmistoa. Efecte toimii Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Saksassa. Tarjoamme ohjelmistomme palveluna pilviympäristöstä. Yhtiö on perustettu 1998, pääkonttorimme sijaitsee Espoossa. www.efecte.com

Wakaru Oy auttaa asiakkaitaan parantamaan palvelujaan sekä kehittämään hyvän hallintotavan, IT-palvelujohtamisen sekä projekti- ja portfoliojohtamisen prosesseja parhaiden käytäntöjen avulla kouluttamalla, valmentamalla, konsultoimalla sekä tuottamalla mittaustietoja johdon käyttöön. Wakaru on perustettu vuonna 2004 ja se työllistää 14 oman henkilön lisäksi joukon alihankkijoita sekä yli 100 robottia. Wakaru on japania ja tarkoittaa ymmärtämistä. www.wakaru.fi