Efecte laajentaa toimintaansa Saksaan

Ohjelmistoyhtiö Efecte laajentaa toimintaansa ja on perustanut tytäryhtiö Efecte Germany GmbH:n Müncheniin Saksaan. Uuden maayhtiön perustaminen tukee Efecten kansainvälistymisstrategiaa pohjoismaiden ulkopuolisilla markkina-alueilla.

”Efecte on kasvanut merkittävästi kahden viime vuoden aikana pohjoismaisessa kotimarkkinassa ja solmi yli 20 uutta asiakkuutta vuonna 2014. Samalla olemme määrätietoisesti kehittäneet ohjelmistojamme vastaamaan asiakkaidemme palveluhallinnan automatisointi- ja tehostamistarpeita”, kertoo toimitusjohtaja Sakari Suhonen.

Nyt on luonnollinen vaihe hakea lisäkasvua Euroopan suurimmasta yksittäisestä ohjelmistomarkkinasta, Saksasta. Olemme palkanneet paikallisia IT-palveluhallinnan ammattilaisia Saksan yhtiöömme. Samanaikaisesti rakennamme kumppaniverkostoa saksankieliselle markkina-alueelle voidaksemme tukea asiakkaidemme projektitoteutuksia paikallisesti.

”Uskomme, että Efecten ainutlaatuinen palveluhallinnan ohjelmistoratkaisu Efecte Edge, joka koostuu kolmesta integroidusta tuotteesta – IT-palvelunhallinnasta, itsepalveluportaalista sekä identiteettien hallinnasta – mahdollistaa asiakkaillemme SIAM-toimintamalliin perustuvan kokonaisuuden sekä nopean investointien takaisinmaksun”, Suhonen jatkaa.

Efecte jatkaa strategiansa mukaisesti yhtiön toiminnan kehittämistä ja kasvattamista kansainväliseksi keskisuurten yritysten ohjelmistoyritykseksi erityisesti IT-palveluhallinnan automatisoinnin ja työntekijöiden itsepalvelun alueella.

Sakari Suhonen, toimitusjohtaja, Efecte Oy, puh. +358 50 384 3576

Ohjelmistoyhtiö Efecte kehittää uuden sukupolven palveluhallinnan kokonaisratkaisua nimeltä Efecte Edge. Se koostuu Efecte Service Management –ohjelmistosta, johon on sulautettu käyttöoikeuksien hallinta ja helppokäyttöinen itsepalvelu. IT-palveluhallinnan lisäksi yhtiö kehittää Efecte Self-Service itsepalvelusovellusta organisaatioiden toiminnan ja palveluiden tuottamisen tehostamiseksi sekä Efecte Identity Management nimistä käyttöoikeuksien- ja identiteetinhallintaohjelmistoa. Efecte toimii Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Saksassa. Tarjoamme ohjelmistomme palveluna pilviympäristöstä. Yhtiö on perustettu 1998, pääkonttorimme sijaitsee Espoossa. www.efecte.com

Sakari Suhonen