Egypti uskoo matkailun kasvuun: Egypti on ensi vuonna MATKA 2015 -messujen partnerimaa

Report this content

Egyptin valtio ja Egyptin turistiministeriö ovat sitoutuneita matkailun pitkäjänteiseen kehittämiseen. Vaikka matkailuelinkeinolla on ollut haasteensa muutamana viime vuotena, on Egypti vakuuttunut siitä, että maalle perinteisesti tärkeä elinkeino on tulevaisuudessa entistä vahvempi ja Egypti houkuttelee matkailijoita eri puolilta maailmaa. Osana matkailun kehittämistä tärkeää on myös panostus yhteistyöhön eri maissa olevien kumppanien kanssa. Ensi vuonna Egypti on MATKA 2015 -messujen partnerimaa.

– Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että Egypti on vuonna 2015 Matkamessujen partnerimaa, kertoo Dr Mohamed Atta Elsherbeiny, joka toimii Egyptin matkailuministeriön Pohjoismaiden ja Baltian maiden toimiston johtajana. – Suomen markkinat ovat Egyptille erittäin tärkeät ja suomalaisilla matkailijoilla on pitkät perinteet Egyptin matkailussa. Uskomme, että Egypti on kohde, joka tarjonnaltaan kiinnostaa suomalaisia. Odotamme matkustajamäärien Suomesta Egyptiin lähtevän jälleen nousuun. Ennen vuotta 2011 Egypti oli suosituimpien valmismatkakohteiden joukossa Suomessa ja vuonna 2010 Egyptissä vieraili 94.000 suomalaista, hän lisää. Viime vuonna luku oli noin puolet tästä.

– Olemme iloisia, että Egypti on MATKA 2015 partnerimaa. Partnerimaan asema on erittäin tärkeä Matkamessuilla ja se osoittaa Egyptin sitoutumisen Suomen markkinoihin, sanovat SMALin toimitusjohtaja Heli Mäki-Fränti ja Messukeskuksen myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri.

Egyptin turistiministeriö haluaa määrätietoisesti panostaa Egyptin matkailun kehittämiseen. Suosituissa matkailukohteissa on käynnissä monia kehityshankkeita ja erityisesti kestävän matkailun kehittämiseen on panostettu.

– Olemme myös lisänneet resurssejamme viestintään ja yhteistyöhön matkanjärjestäjien kanssa. Haluamme kertoa aktiivisesti, että Egypti on monipuolinen ja turvallinen lomakohde. Melkein kaikissa Pohjoismaissa ja Baltian maissa matkanjärjestäjät ovat jo palanneet Egyptiin ja Egyptin matkojen kysyntä on elpymässä. Toivon, että myös Suomessa matkanjärjestäjät tekevät pian päätöksen Egyptin matkojen käynnistämisestä, sanoo Atta Elsherbeiny.

Vaikka matkailijamäärät ovat viimevuosina kärsineet huippuvuosista, vieraili Egyptin turistiministeriön tilastojen mukaan Punaisenmeren lomakohteissa viime vuonna miljoonia turisteja. – Hinta-laatusuhde on erinomainen Punaisenmeren lomakohteiden hotelleissa, vakuuttaa Atta Elsherbeiny.

– Egypti tulee olemaan MATKA 2015 -messuilla näyttävästi esillä ja esittäytymään monipuolisuudellaan. Egypti tarjoaa lomailuun monenlaisia vaihtoehtoja, kuten aktiivilomailua, kulttuuria ja rantaelämää. Urheilumahdollisuudet, kuten golf, sukellus ja muut vesiurheilulajit, ovat monipuoliset ja kaikista kohteista löytyy myös tarjontaa kulttuurinnälkäisille lomailijoille. Viimevuosina olemme panostaneet myös muun muassa hyvinvointilomailuun ja lomakohteissa on tarjolla paitsi perinteisiä kylpyläpalveluja niin myös terapeuttisempia hoitaja, kertoo Dr Mohamed Atta Elesherbeiny ja lisää – Tulemme kevään aikana kertomaan tarkemmin teemoistamme MATKA 2015 -messuilla.

Egyptin osasto tämän vuoden Matkamessuilla (16.–19.2014) on 6f91.

Lisätietoja:
Egyptian Tourist Authority, Embassy of Egypt
Dr Mohamed Atta Elsherbeiny, Tourist Attaché,
Regional Director for Scandinavia, Finland and the Baltic states

puhelin 46 8 102 548
email: director@upplevegypten.com
www.egypt.travel

Tiedustelut Suomessa:
Tarja Valde-Brown, Eurofacts Oy,
puhelin 040 545 6163,
tarja.valde-brown@eurofacts.fi

Avainsanat:

Egypti on vuonna 2015 MATKA-messujen parterimaa.
Tweettaa
Suomen markkinat ovat Egyptille erittäin tärkeät ja Egypti on sitoutunut Suomen markkinoihin.
Tweettaa
Partnerimaan asema on erittäin tärkeä Matkamessuilla ja se osoittaa Egyptin sitoutumisen Suomen markkinoihin, sanovat SMALin toimitusjohtaja Heli Mäki-Fränti ja Suomen Messujen viestintäpäällikkö Lumia Ankkuri.
Tweettaa
Egypti kertoo kevään aikana tarkemmin teemoistaan MATKA 2015 -messuilla.