Matkamessujen partnerimaa Egypti esittäytyy monipuolisuudessaan messuilla

Report this content

Helsingin Messukeskuksessa 15.–18.1.2015 järjestettävien Matkamessujen partnerimaa Egypti esittäytyy tapahtumassa koko kirjossaan. Egypti on ollut perinteisesti yksi suomalaisten kestosuosikeista. Se tarjoaa monipuoliset lomanviettomahdollisuudet ja takuuvarman auringon vain viiden tunnin lentomatkan päässä Suomesta.

Egyptin matkailulla on menestyksekäs historia, ja maan turistiministeriö on sitoutunut kehittämään matkailua pitkäjänteisesti. Egypti uskoo, että se houkuttelee yhä kasvavassa määrin matkailijoita ympäri maailmaa ja että matkailulla tulee tulevaisuudessa olemaan jälleen yhä merkittävämpi asema maassa. Suomi on yksi Egyptille tärkeistä markkinoista ja siksi Egypti onkin Pohjois-Euroopan suurimman matkailutapahtuman, Matkamessujen, partnerimaa tammikuussa 2015.

– Ennen vuotta 2011 Egypti oli yksi suosituimmista matkakohteista suomalaisille ja pohjoismaalaisille matkailijoille. Kaikkiaan noin puoli miljoonaa pohjoismaista matkailijaa kävi vuosittain Egyptissä. Vuosi 2010 oli ennätysvuosi suomalaismatkailijoiden osalta, kun noin 94 000 suomalaista matkailijaa vieraili Egyptissä. Toivomme, että tulevina vuosina suomalaisten ja pohjoismaisten matkailijoiden määrä kasvaa jopa ennätysvuosien lukemista, sanoo Egyptin turistiministeri Hisham Zaazou. – Odotan innolla suomalaisten tapaamista Matkamessuilla tammikuussa. Haluan kuulla, mitä toiveita teillä on Egyptin suhteen, sillä haluamme teidät takaisin, hän lisää. Ministeri Zaazou seurueineen vierailee Suomessa Matkamessujen aikana tammikuussa 2015.

Koko Egypti monipuolisuudessaan esittäytyy Matkamessuilla, ja Egyptin osasto 6b101 tulee olemaan täynnä tapahtumia. Messuvieraat voivat kokea osastolla koko Egyptin kirjon.

– Egyptin osasto tulee olemaan hyvin mielenkiintoinen. Haluamme näyttää, mitä kaikkea Egypti voi tarjota erityyppisille lomailijoille. Osastomme on täynnä aktiviteettejä muun muassa rantalomailuun, vesiurheiluun, sukeltamiseen, kylpylöihin, hyvinvointiin, luontoon, ekoturismiin, seikkailumatkailuun, kulttuuriin, risteilyihin, ostoksiin ja egyptiläiseen keittiöön liittyen, sanoo Egyptin matkailutoimiston Pohjoismaiden ja Baltian johtaja Dr Mohamed Atta Elsherbeiny. – Tavoitteemme on, että messuvieraat voivat tuntea, haistaa ja maistaa – kokea Egyptin kaikilla aisteillaan. Toivotamme kaikki tervetulleiksi Matkamessuille, jossa Egypti on partnerimaa.

Matkamessujen koko ohjelma ja Egyptin osaston tapahtumat löytyvät Matkamessujen www-sivuilta (www.matkamessut.fi) ja sitä päivitetään koko ajan. Egyptin osastolla 6b101 järjestettävän ohjelman lisäksi Sibelius150- ja Sun & Sea -lavoilla on Egyptiin liittyvää ohjelmaa kaikkina messupäivinä.

– Egypti on lyömätön matkakohde monipuolisuudessaan. Toivomme, että Matkamessut ovat käännekohta Egyptin matkailussa ja että suomalaiset matkailijat palaavat jälleen runsaslukuisina Egyptiin. Tiedämme, että matkanjärjestäjät haluavat lisätä Egyptin matkojen tarjontaa heti, kun kysyntä jälleen lisääntyy, sanoo toimitusjohtaja Heli Mäki-Fränti Suomen matkatoimistoalan liitto SMALista.

– Olemme innoissamme siitä, että Egypti on Matkamessujen partnerimaa. Egypti on jännittävä yhdistelmä lumoavaa historiaa ja huippuluokan nykyaikaisia lomakohteita, sanoo Matkamessujen myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri.

Matkamessut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.–18.1.2015, Egyptin osasto messuilla on 6b101.

Lisätietoja:
Egyptian Tourism Authority, Embassy of Egypt

Dr Mohamed Atta Elsherbeiny, Tourist Attaché,
Regional Director for Scandinavia, Finland and the Baltic States
puhelin +46 8 102 548
sähköposti
director@upplevegypten.com
www.egypt.travel

Matkamessut
Messukeskus
Antti Karjunen, tiedottaja
puhelin 050 574 3444
sähköposti etunimi.sukunimi@messukeskus.com

www.matkamessut.fi

Egyptiin liittyvät tiedustelut Suomessa
Tarja Valde-Brown, Eurofacts Oy, puhelin 040 545 6163
tarja.valde-brown@eurofacts.fi

Avainsanat:

Egypti on 15.–18.1.2015 järjestettävien Matkamessujen partnerimaa.
Tweettaa
Egyptin osasto on täynnä aktiviteettejä muun muassa rantalomailuun, vesiurheiluun, sukeltamiseen, kylpylöihin, hyvinvointiin, luontoon, ekoturismiin, seikkailumatkailuun, kulttuuriin, risteilyihin, ostoksiin ja egyptiläiseen keittiöön liittyen.
Tweettaa
Egyptin osastolla voi kokea koko Egyptin kirjon kaikilla aisteillaan.

Lainaukset

Odotan innolla suomalaisten tapaamista Matkamessuilla tammikuussa. Haluan kuulla, mitä toiveita teillä on Egyptin suhteen, sillä haluamme teidät takaisin.
Egyptin turistiministeri Hisham Zaazou
SMALin toimitusjohtaja Heli Mäki-Fränti
Olemme innoissamme siitä, että Egypti on Matkamessujen partnerimaa. Egypti on jännittävä yhdistelmä lumoavaa historiaa ja huippuluokan nykyaikaisia lomakohteita.
Matkamessujen myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri
Egyptin osasto tulee olemaan hyvin mielenkiintoinen. Haluamme näyttää, mitä kaikkea Egypti voi tarjota erityyppisille lomailijoille. Toivotamme kaikki tervetulleiksi Matkamessuille, jossa Egypti on partnerimaa!