Elisan tammikuun myydyimmät puhelimet: yhä useampi valitsi älypuhelimen

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.2.2013

Elisan henkilöasiakkaiden 15 myydyimmän puhelimen listalla ei juurikaan enää ole sijaa peruspuhelimille, jotka ovat tippumassa kokonaan pois listalta. Ainoa varsinainen peruspuhelin on tammikuussa sijalla 11. Älypuhelinten kolmen kärjessä edustettuna ovat niin Windows Phone, iOs kuin Androidkin. Myydyimpien yrityspuhelinten listalle ylsi koko Lumia-perhe kuudella eri mallillaan.

Nettiä ja älypuhelinsovelluksia käytetään matkapuhelimella Suomessa niin yleisesti, että datayhteydestä on tullut liittymän perusominaisuus.

- Matkapuhelinmarkkina on muuttunut, eikä sitä ohjaa enää yksin puhe vaan data on tasa-arvoinen liittymän ominaisuus. Nykytilanteessa rajattoman datan käytön mahdollistava liittymä istuu parhaiten matkapuhelimiin. Kun datan määrästä ei veloiteta, ei yllätyslaskuja pääse syntymään, kertoo Elisan henkilöasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava johtaja Henri Korpi.

Älypuhelinten yleistymistä tukevat edulliset Android- ja Windows Phone -puhelimet. Kuukauden myydyimpien puhelinten listat osoittavat Lumioiden saaneen vahvan jalansijan molempien listojen kärjessä. Yrityksissä koko Lumia-perhe yltää kärkisijoille saatavuushaasteista huolimatta.

- Lumian eri hintaluokkien mallit vahvistavat selvästi Nokian asemaa yrityksissä. Lumioiden myynti kasvaa voimakkaasti, ja valintaa puoltavat toimistosovelluksista tuttu käyttökokemus sekä integroitavuus yrityksissä käytössä oleviin järjestelmiin. Windows Phone 8 näyttää täyttävän asiakkaidemme odotukset, yritysasiakkaiden Connectivity-liiketoiminnasta vastaava johtaja Jorma Niemelä toteaa.

Henkilöasiakkaiden myydyimmät puhelimet tammikuussa 2013:
1. Nokia Lumia 800
2. Apple iPhone 5
3. Samsung Galaxy S III
4. Nokia Lumia 820
5. Samsung Galaxy S III Mini
6. Nokia Lumia 900
7. Nokia Lumia 920
8. Nokia Asha 311
9. Apple iPhone 4S
10. ZTE Blade III
11. Nokia C2-01